וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אירן תצבור די אורניום תוך שישה חודשים"

בריאיון לרשת CNN הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי עד אמצע שנת 2013 תחזיק אירן ב-90% מכמות האורניום המועשר הדרושה לפצצה. "קווים אדומים יפחיתו הסיכוי לעימות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי אירן תהפוך למדינה על סף יכולת גרעינית תוך כחצי שנה. בראיון לרשת CNN אמר נתניהו כי עד אמצע שנת 2013, בעוד שישה חודשים בערך, יהיו בידי אירן 90% מכמות האורניום המועשר הדרושה לפצצה. "השאלה היא איך למנוע מאירן להשלים את תוכנית הגרעין שלה. הם נעים מהר מאוד להשלמת ההעשרה של כמות האורניום הנחוצה לייצור פצצה. בעוד כשישה חודשים הם יגיעו למטרה".

נתניהו המשיך ואמר כי קו אדום בפני אירן יפחית את הסיכוי לעימות צבאי. "אירן היא מדינה שמכחישה את השואה ומבטיחה לחסל את ישראל. אנחנו יודעים שהם מתקדמים לעבר השגת נשק גרעיני, זה לא משהו שאנחנו משערים. יש לנו ודאות מוחלטת בכך". אנחנו יכולים להציב גבולות ברורים – זו הדרך הטובה ביותר להבטיח פתרונות של שלום. אם הם ידעו שיש נקודה שלא כדאי להם לעבור אותה בפעילות הגרעינית שלהם – הם לא יחצו אותה. זה הוכח שוב ושוב במהלך ההיסטוריה".

אירן: החל תהליך הפעלת הכור האטומי בבושהר. רויטרס
"האירנים מתקדמים מהר". הכור בבושהאר/רויטרס

בביטוי פומבי נוסף למחלוקת בין ירושלים ו-וושינגטון, הפציר נתניהו בארה"ב להציב קווים אדומים לטהרן, אשר חצייתם תוביל את המעצמה החזקה בעולם להפעיל את כוחה הצבאי. "חייבים להציב קווים אדומים עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי", אמר נתניהו בראיון אחר, שהעניק לרשת NBC.

בראיון דחה נתניהו אמירות לפיהן אירן תתנהג כפי שהתנהגה ברית המועצות בתקופת המלחמה הקרה. "אני חושב שאירן היא מאוד שונה. מנהיגיה פועלים בקיצוניות שלא תיאמן, המוצבת לפני הצורך שלהם בהישרדות".

"מדינות עשו חישובים של עלות ותועלת מאז כניסת הנשק הגרעיני למשחק האסטרטגי אך אני לא הייתי סומך על ההיגיון של טהרן". המשיך נתניהו. "זו אותה הקנאות שרואים בהסתערות על שגרירויות ארצות הברית ברחבי העולם בימים האחרונים", אמר ראש הממשלה בהתייחסו לגל ההפגנות האלימות בעולם המוסלמי בעקבות הסרט המבזה, לדברי המפגינים, את הנביא מוחמד. "אתם רוצים שקיצוניים כאלה יחזיקו בנשק גרעיני?".

אובמה נועד עם נתניהו: "לא נסכים לאירן גרעינית. רויטרס
הקרע עם וושינגטון מקבל עוד ביטוי פומבי/רויטרס

על רקע המחלוקות הברורות בין ישראל לארה"ב באשר לסוגיית הטיפול בתוכנית הגרעין של אירן, העניק שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, ראיון למגזין האמריקאי "פוריין פוליסי" ודחה את קריאתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להציב "קווים אדומים" לאירן. "לנשיאי ארצות הברית ולראשי ממשלת ישראל או כל מדינה אחרת אין קווים אדומים שקובעים את החלטותיהם", אמר פנטה בראיון.

לדבריו, "מה שכן יש למנהיגים הן עובדות שמוצגות להם באשר למצבה של מדינה, ואז הם שוקלים איזה סוג של פעולה יש לנקוט על מנת להתמודד עם המצב". שר ההגנה האמריקאי הוסיף כי "זה העולם האמיתי. קווים אדומים הם סוג של טיעונים פוליטיים אשר משתמשים בהם כדי לדחוק אנשים לפינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully