וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוצרי-קופטי בארה"ב: "אני עומד מאחורי הסרט נגד מוחמד"

נקולה בסלי נקולה טוען כי הוא עומד מאחורי "תמימות המוסלמים", הסרט שהצית מהומות בעולם הערבי, ולא יוצר "ישראלי". 80 ממשתתפי הסרט: מתנערים מהמסרים, נוצלנו לרעה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

האם מפיק הסרט "תמימות המוסלמים", שהצית מחאה ברחבי העולם המוסלמי והביא למותו של השגריר האמריקאי בלוב, הוא לא ישראלי – אלא דווקא נוצרי-קופטי? נקולה בסלי נקולה, בן 55, אישר הלילה (חמישי) בראיון עם סוכנות הידיעות AP כי הוא זה שהפיק את הסרט השערורייתי. נקולה, בן 55 המתגורר מחוץ ללוס אנג'לס, אמר בראיון כי הוא רואה באיסלם סרטן, וציין שהסרט נועד לשמש כפרובוקציה פוליטית. הוא הכחיש כי שמו הוא סם בסיל, ישראלי-יהודי שברחבי העולם פורסם כי הוא עומד מאחורי כתיבת ובימוי הסרט, ואולם AP דיווחה כי הכתובת שהתקבלה ממספר הטלפון של נקולה זהה ליעד של בסיל.

בתוך כך, 80 שחקני ואנשי הפקה שעבדו בסרט פרסמו הודעה שבה טענו כי הולכו שולל על ידי יוצרי הסרט. בהודעה ששיגרו לרשת אל-ערביה, טענו כי לאחר שהסתיימו צילומי הסרט הושתלו בפיהם משפטים שלא הופיעו בתסריט המקורי, והם נוצלו לרעה, ולא עומדים מאחורי המסרים שלו, כפי שהובאו בגרסתו הסופית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי עומד מאחורי הסרט השערורייתי?/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר בהוכחה לכך שהקהילה הקופטית הנוצרית בארצות הברית היא זו שעומדת מאחורי הסרט, שעורר זעם בעולם הערבי והצית מהומות במצרים, לוב ומדינות נוספות. בראיון לעיתון "גרדיאן" הבריטי סיפר ג'ים הורן, פעיל אנטי-איסלמי, כי פעיל דומה בשם סטיב קליין, המזוהה עם קבוצות קופטיות, סייע בעבודה על הסרט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הצית הפגנות ברחבי העולם

הלילה כבר חסם אתר יוטיוב את הגישה לסרט האמריקאי שלועג לנביא מוחמד לצופים ממצרים ומלוב, אך לא הוריד אותו מהרשת. "הווידאו הזה – הזמין באופן נרחב באינטרנט – נמצא באופן ברור בתחום הנחיותינו ולכן ישאר ביוטיוב. עם זאת, בהתחשב במצב המסובך בלוב ובמצרים, הגבלנו באופן זמני את הגישה אליו בשתי המדינות. לבבותינו עם המשפחות של הקרבנות בהתקפה בלוב".

ההפגנות הוצתו לאחר שקטעים מהסרט הופצו בימים האחרונים באינטרנט, ובהם, בניגוד לאיסור המוחלט באיסלם להציג את הנביא מוחמד, נראה הנביא לא רק כשהוא בשר ודם, אלא מוצג כבן ההומוסקסואל למורשת לא ידועה, אשר קם להגן על עבדות ילדים וקיום יחסי מין מחוץ לנישואים, בשם הדת. בסיל סיפר כי גייס חמישה מיליון דולר להפקת הסרט, מכמאה תורמים יהודים אשר סירב לחשוף. ההפגנות פשטו ברחבי העולם, בדגש על קהיר, שם ניסו מפגינים לפרוץ לבניין השגרירות האמריקאית, ובעיקר בלוב, שם תקפו פעילים איסלמיים את מבנה הקונסוליה האמריקאית בבנגזי, הציתו אש במבנה והביאו למותו של השגריר כריסטופר סטיבנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully