וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה שוחח עם נתניהו: "מחויבים למנוע מאירן גרעין"

12.9.2012 / 8:15

על רקע המתיחות בין ישראל לארה"ב לאור דרישת נתניהו להציב קווים אדומים לאירן, הנשיא התקשר הלילה לראש הממשלה והשניים הסכימו "להמשיך את ההתייעצויות המשותפות" בנושא

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בדברי נתניהו אתמול בנושא הצבת קו אדום לאירן)

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התקשר הלילה (רביעי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושוחח עמו על סוגיית הגרעין האירני - כך נמסר מהבית הלבן. על רקע המתיחות בין ירושלים לבין וושינגטון, לאור חילוקי הדעות בין שני המנהיגים בנושא הצבת קווים אדומים למשטר בטהרן בטרם תקיפת מתקני הגרעין של אירן, פרסם הבית הלבן הודעה לפיה הנשיא האמריקאי ונתניהו אישרו במהלך השיחה את "מחויבותם המשותפת למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני". בנוסף נמסר כי אובמה ונתניהו "הסכימו כי עליהם להמשיך את ההתייעצויות המשותפות ביניהם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וברק אובמה נשיא ארצות הברית בבית הלבן , פברואר 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"חזרו על מחויבותם למנוע נשק גרעיני מאירן". אובמה ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

סוגיית הגרעין האירני מעוררת מתיחות רבה בין אובמה לבין נתניהו, כיוון שראש הממשלה נחוש להציב קו אדום בפני אירן, בטרם תתקבל החלטה בארצות הברית וישראל לתקוף את מתקני הגרעין של טהרן. אתמול אמר נתניהו כי "מי שבקהילה הבינלאומית מסרב להציב קווים אדומים לאירן - אין לו זכות מוסרית לשים אור אדום בפני ישראל". במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב, נשאל נתניהו לגבי ההתבטאויות האחרונות בנושא, וראש הממשלה השיב כי "העולם אומר לישראל - תמתינו יש עוד זמן. אני שואל - לחכות למה? לחכות למתי?".

נתניהו ביקש, בבית הלבן סירבו

אמש הבהירו גורמים מדיניים בירושלים כי ראש הממשלה לא ייפגש עם אובמה במהלך ביקורו של נתניהו בארצות הברית לרגל עצרת האו"ם שתתקיים בסוף החודש בניו יורק. בלשכת נתניהו טוענים כי העבירו מסר לבית הלבן, לפיו ראש הממשלה מעוניין להיפגש עם הנשיא, ואף מוכן להגיע לוושינגטון לצורך הפגישה, אך הבית הלבן מנגד הודיע שבשל אילוצי לוח זמנים הפגישה לא תתקיים. יצוין כי נתניהו מגיע לארצות הברית לביקור בן שלושה ימים בלבד, בשל חגי תשרי. עם זאת, הוא כן צפוי להיוועד במסגרת ביקורו עם שורה של מנהיגים.

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בעקבות המחלוקת שהתגלעה בין ירושלים לבין וושינגטון כי יש ללבן את חילוקי הדעות בפורום סגור ולא דרך כלי התקשורת. לדבריו, "ישראל שומרת לעצמה את הזכות והאחריות לקבל החלטות ככל שתידרשנה בהקשר לביטחונה ולעתידה, וארצות הברית מכבדת זאת. חרף המטרה המשותפת, בין ארצות הברית לבין ישראל ישנם הבדלים מסוימים בעמדות שיש ללבן אותם בינינו בפתיחות בחדרים סגורים". ברק הוסיף כי "אין לשכוח כי ארצות הברית היא בעלת הברית העיקרית של ישראל, קיימים בינינו קשרי מודיעין אינטימיים וארצות הברית היא מקור הגיבוי החשוב ביותר לישראל בתחום הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully