וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המחאה: פיאד הוריד המע"מ ועצר התייקרות הדלק

ניר יהב, רמאללה

11.9.2012 / 15:11

ראש הממשלה הפלסטיני הודיע במסיבת עיתונאים על שורה של צעדים שנועדו להתמודד עם יוקר המחיה בשטחי הרשות, שבגללו יצאו היום מאות פלסטינים לרחובות. "עושים כל שביכולתנו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בעקבות ההפגנות על יוקר המחיה בגדה המערבית, הודיע היום (שלישי) ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, סלאם פיאד, על שורת צעדים עליהם החליטה ממשלתו להתמודדות עם המצב. בין היתר, הודיע פיאד על הורדת המע"מ בחצי אחוז ל-15% והגברת הפיקוח על מוצרי יסוד.

פיאד הודיע גם על ביטול עליית מחירי הדלק וגז הבישול, וכן על קיצוץ בהוצאות משרדי הממשלה, מלבד משרד החינוך, הרווחה והבריאות, "וזאת על מנת לספוג את הגרעון הכספי בגין הורדת מחירי הגז והדלק".

"לעם יש זכות להביע את עמדתו בצורה לא אלימה. אנו מגנים את כל מי שפוגע ברכוש ומתנהג באלימות", אמר פיאד במסיבת עיתונאים שכינס על מנת להודיע על הצעדים. ראש הממשלה הפלסטיני הודה למדינות שסייעו לרשות במהירות, אך אמר כי המצב עדיין קשה ועדיין יש צורך בסיוע כלכלי.

פיאד האשים את הכיבוש הישראלי במצב הכלכלי הקשה של הרשות, אך הבהיר כי אין כוונה לנתק את היחסים עם ישראל. "איננו מעניקים חסות לכיבוש, אנו משקיעים כל מאמץ כדי להסירו", אמר. לדבריו, לרשות יש "יכולת מוגבלת להתמודד עם מחירי המוצרים המאמירים" והיא עושה כל שביכולתה.

הפגנות נגד יוקר המחיב ברמאללה. בן קלמר
ההפגנה ברמאללה, היום/בן קלמר

מאות פלסטינים יצאו הבוקר להפגין ברמאללה על יוקר המחיה. המפגינים התקהלו מול משרדו של פיאד, וקראו קריאות בגנותו ונגד מחירי המחיה המאמירים. רוב משתתפי ההפגנה באו מהמגזר הציבורי ואחרים חברים באיגודים מקצועיים, הפגנה משותפת ראשונה. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "על ממשלה להפסיק להעלות את מחירים" ו-"די למדיניות שהופכת את העובדים לעניים", וצעקו "אין ביטחון, יא פיאד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנות נגד יוקר המחיב ברמאללה. בן קלמר
מאות יצאו לרחוב, וצעקו "אין ביטחון, יא פיאד"/בן קלמר

המפגינים קראו הן נגד ממשלת פיאד והן נגד הכיבוש הישראלי. על אחד השלטים נכתב כי "יש לבטל את הסכם אוסלו, הסכם פריז והסכם קמפ דיוויד ולהכריז על כינון ממשלת חירום לאומית". על שלט אחר נכתב כי "37% מתקציב המדינה הולך למנגנוני הביטחון - ביטחון של מי?". בין הנואמים היו שני שרים בממשלת פיאד - שר החקלאות ושר השלטון המקומי. עובד משרד הרווחה, ערפאת אבו-ראס אמר לוואלה! חדשות: "המשכורות שלנו נמוכות מאוד, אני בקושי מסוגל לגמור את החודש, הממשלה הזאת כל הזמן משנה מדיניות, המחאה שלנו מופנית גם נגד הממשלה וגם נגד הכיבוש הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully