וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטאליבן מצפים בחום לשובו של הנסיך הארי לאפגניסטן

וואלה! חדשות

10.9.2012 / 13:16

בארגון אמרו כי הם מחכים לטייס המלכותי ששב לזירת הלחימה: "נעשה מאמץ להפיל את מסוק האפאצ'י ולקחת את הטייס בשבי". בלונדון מבהירים: המשימה - לא עונש על פרשת העירום

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בטאליבן מאיימים להרוג את הנסיך הארי, שנשלח בשבוע שעבר למשימה של ארבעה חודשים לאפגניסטן. הנסיך, בן 27, המכונה "קפטן וויילס", משמש כמפעיל מערכות וטייס משנה במסוק אפאצ'י בצבא הוד מלכותה. בשבוע שעבר הצטרף הארי אל הכוחות הבריטיים הלוחמים במחוז הלמנד בדרום אפגניסטן. גורמים בארגון הטרור הפועל באזור הכריזו כי ינסו בכל מחיר ליירט את מסוק הקרב של הנסיך, ולחטוף או לעצור את נכד של המלכה אליזבת. הוא נשלח אל שדה הקרב רק שבועיים לאחר שהתפרסמו תמונות העירום שלו, שצולמו בבילוי סוער בלאס וגאס.

הנסיך הארי והנסיך צ'ארלס על רקע מסוק אפאצ'י, בריטניה, 2010. AP, AP
הנסיך הארי ואביו צ'ארלס. שוב בשלום/AP, AP

כבר לפני כארבע שנים נשלח הארי למשימה צבאית בזירת הלחימה באפגניסטן, אולם שב אל העורף אחרי שעיתונים חשפו את הצבתו שם בניגוד לצנזורה שהטיל הארמון על המשימה. הפעם, החליטו במשרד ההגנה הבריטי להיות גלויים יותר עם התקשורת, וגם הבהירו כי אין מדובר ב"עונש" לנסיך בעקבות פרשת העירום: "הצבתו של קפטן וויילס תוכננה זמן רב מראש, והסיכון שבו הוא אחרים נתונים בו הוערך תוך מחשבה יסודית" .

בעבר הביע הנסיך רצון ניכר לשוב לזירת הלחימה. הוא אף עשה הסבה מקצועית בשלוש השנים האחרונות מתפקיד קרקעי אל תא הטייס. במשרד ההגנה הציגו זאת כנימוק לכך שהפעם אין צורך באיפול תקשורתי על המשימה. אביו, יורש העצר הנסיך צא'רלס, אמר כי הוא גאה בבנו השב אל שדה הקרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully