וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן הקשישים שהותקפו: "אין מי שיגן על הורינו"

10.9.2012 / 16:21

דוד שוובל, שאביו ניצול השואה ואמו, חולה סיעודית, הוכו בדירתם בבירה, סיפר: "אבי בהלם, אמי לא זוכרת דבר", והביע תסכול כלפי הרשויות: "אם לא ימצאו התוקפים, אני אמצא"

"אבא שלי היה בהלם, חצי מפניו כחול, האף שלו נשבר ויש לו חתך בצד ימין של הגולגולת" - כך סיפר לוואלה! חדשות דוד שוובל, בנם של בני הזוג גבריאל ורחל צאצאשווילי, ניצול שואה וחולה סיעודית כבני 80, שהוכו ונשדדו הבוקר (שני) בדירתם בשכונת נוה יעקב שבירושלים. "המדינה, האנשים, המשטרה - אין מי שיגן על ההורים שלנו", אמר בתסכול.

רחל צאצאשווילי נשדדה בביתה בירושלים, ספטמבר 2012. עומר מירון
רחל צאצאשווילי בביתה, לאחר התקיפה. "היא לא זוכרת כלום", סיפר בנה/עומר מירון

"בשעה 10:30 התקשר אליי אבי ואמר שאבוא מהר", נזכר שוובל, "התקשרתי למשטרה וטסתי לכאן במהירות האפשרית. כשהגעתי, ראיתי כוחות משטרה ואת אבי בהלם מוחלט". לדברי שוובל, אביו סיפר כי כאשר ניגש לפתוח את הדלת, ניצבו למולו שני גברים שהציגו עצמם כנציגים של ביטוח לאומי. "הם אמרו שיש להם מכתב, וכשהוא פתח את הדלת אחד סגר לו את הפה והשני נתן לו מכה. הם נכנסו לבית והתחילו לדפוק לו מכות תוך כדי שהם שואלים אותו: 'מי אתה? מי אתה'". שוובל טוען כי אביו אינו מצוי בחובות וכי בדירה לא הוחזקו חפצים בעלי ערך רב, "כך שאני לא מצליח להבין מי יכול היה לעשות כזה דבר. אמרתי למשטרה שאם הם לא ימצאו מי עשה את זה אני אמצא ואשחט אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא בהלם, חצי מפניו כחול". גבריאל צאצאשווילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

את תחושותיו לאחר תקיפת הוריו, מתאר שוובל באכזבה רבה מכל הגורמים המעורבים. "אנשים שבקושי חיים, שיש להם מטפלת שמגיעה בכל יום. אנחנו נושאים בעלויות לבדנו כי המדינה לא משתתפת, אין להם דבר ואז חוטפים דבר כזה". הוא מסרב להביע אופטימיות כלשהי לגבי העתיד, כשהוא מסביר כי הוא "לא מאמין שהמשטרה תעשה משהו עם זה, לפי מה שאני רואה בטלוויזיה וקורא בעיתונים - בדרך כלל לא עושים כלום. בכל מקרה, כרגע אשהה לצד הוריי. אבי מבין מה קרה אבל הוא לא זוכר, ואמי חולה מאוד ואין לה מושג לגבי התקיפה שעברה".

שוד בירושלים: ניצול שואה ואשתו נכפתו והוכו

לפנייה לכתב: talk2yaira@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully