וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: הספר על חיסול בן לאדן חושף מידע רגיש

5.9.2012 / 15:46

לטענת משרד ההגנה האמריקני, נשקלים הליכים משפטיים נגד מאט ביסונט, מחבר הספר שהשתתף בחיסול מנהיג אל-קאעדה. הספר ניצב במקום הראשון בטבלת רבי המכר של "אמזון"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הפנטגון בוחן נקיטת הליכים משפטיים נגד מחבר הספר על חיסול מנהיג אל-קאעדה לשעבר, אוסמה בן לאדן, במאי אשתקד בפקיסטן, וטוען כי הוא מכיל מידע מסווג. כך מסר הלילה (רביעי) גורם במשרד ההגנה של ארצות הברית. טרם הובהר אם הממשל מתכוון להעמיד לדין את מאט ביסונט, לוחם בקומנדו הימי בצוות "אריות הים" (SEALS), שהשתתף בחיסול בן לאדן, ושזהותו כמחבר הספר נחשפה בחודש שעבר.

האתר שבו היה ממוקם הבית שבו חוסל אוסמה בן לאדן. אבוטאבאד, פקיסטן. מאי, 2012. AP
שרידי המקום שבו חוסל בן לאדן באבוטאבאד, פקיסטן/AP

דובר הפנטגון, ג'ורג' ליטל, מסר כי "ממילא מובן" שהספר היה צריך להיות מוגש לרשויות האמריקניות לבחינה בטרם פורסם. ליטל הוסיף, כי כרגע נשקלים צעדים משפטיים נגד ביסונט, אולם סירב לפרט את לוח הזמנים המדויק. לדבריו, "הספר מכיל מידע רגיש ומסווג".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לטענת דובר ה-CIA לשעבר, ביל הארלו, הספר מעמיד את הממשל במצב בעייתי, בשל החשש להצטייר באופן שלילי, אם יינקטו צעדים משפטיים נגד אדם שסייע לחסל את בן לאדן, ושהקדיש את רוב הרווחים מהספר למשפחות צוות "אריות הים".

בהודעת הפנטגון לא נמסר מהם הפרטים הסודיים שנחשפו בספר, הנקרא "אין יום קל". בספר מופיעים, בין היתר, תצלומי צבע של נשק, קסדות, אמצעי ראיית-לילה וציוד נוסף, וכן תצלומים המתעדים אימונים של צוות "אריות הים".

כשנשאל על תוכן הספר, סירב ליטל להעריך את הנזק הביטחוני שהסב פרסומו, ואמר כי "מוקדם מדי לקבוע זאת. הספר עדיין לא פורסם בתפוצה רחבה". נכון לאתמול, הספר ממוקם בראש טבלת המכירות של אתר הקניות המקוונות "אמזון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully