וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועידה הדמוקרטית: אובמה ישחזר את הישגו הקודם?

יעל אבן אור, ארה"ב

3.9.2012 / 21:37

ועידת המפלגה הדמוקרטית תיפתח ביום שלישי בקרוליינה הצפונית, ונראה כי אובמה "ייזהר לא להבטיח יותר מדי". מיט רומני יקדיש את השבוע כדי להתכונן לעימותים הקרובים

בוועידה הדמוקרטית שנערכה לפני ארבע שנים בדנבר נתן ברק אובמה הופעה גרנדיוזית שלא תישכח. כל פרט באירוע שנערך בנוכחותם של 76 אלף בני אדם נועד להבהיר ולאשר כי הכוכב העולה מייצג שינוי משמעותי באופן שבו פעלה הפוליטיקה האמריקאית עד לאותה נקודה. גם בנאומו סימן אובמה עבור האמריקאים את הרגע כרגע היסטורי בפוטנציה, אשר ביכולתם לכונן אם רק יצביעו עבורו.

לקראת ועידת המפלגה הדמוקרטית שתיפתח ביום שלישי בשארלוט שבקרוליינה הצפונית, נדרש צוות הקמפיין של אובמה להכריע האם לדבוק באותו מופע אפי או שמא עליהם לייצר אווירה מעודנת ומחושבת יותר. המפלגה הרפובליקנית כבר השכילה פעמים רבות להציג את אובמה כאיש רטוריקה והבטחות, שהכזיב ונכשל בהצגת תוצאות.

"באווירה הנוכחית, אובמה ייזהר שלא להבטיח יותר מדי – במיוחד בהתחשב בעובדה שהמנצח בבחירות הנוכחיות יהיה המועמד בו יבטחו הבוחרים יותר, זוהי הסיבה שאובמה נמצא במקום בו הוא נמצא במרוץ היום", אמר ל"וושינגטון פוסט" האסטרטג הדמוקרט כריס להאנה.

"הרפובליקנים - אוסף של אופורטוניסטים"

במה שנוגע לנקודות החלשות של המועמד היריב, לעומת זאת, נראה כי במפלגה הדמוקרטית ישנם פחות לבטים. אחרי חודשים של ניסיון להגדיר את מיט רומני במפלגה הדמוקרטית, מקווים בוועידה להצליח לאחד את דמותו עם האג'נדות היותר שמרניות ופחות פופולריות של המפלגה הרפובליקנית.

צוות הקמפיין של אובמה, לפי ה-"L.A Times", מתכנן לצייר את חברי המפלגה הרפובליקנית כאוסף של אופורטוניסטים שרוצים להשיב את כוחם בבית הלבן ובהתאם לאידאולוגיה הגמישה שלהם יושפעו בקלות מהכוחות השמרניים שבארצות הברית ויפעלו על פי אג'נדה קונסרבטיבית בסגנון תנועת מסיבת התה.

לפי גרסת המפלגה הדמוקרטית, רומני הוא איש ללא חזון שחבר לכוחות הימניים ביותר של המפלגה, בהם המועמד לתפקיד סגן הנשיא, פול ראיין, ובכירי מפלגה נוספים שדעותיהם הופכות אותם ללא אטרקטיביים למצביעים רבים, בהם נשים.

צופי הוועידה יכולים לצפות שהמצע הרפובליקני לשנת 2012, שלא הוזכר כמעט כלל בוועידה הרפובליקנית, יצוטט לרוב במהלך הוועידה. המצע קורא להוצאה מחוץ לחוק של הפלות ללא חריגות גם במקרים של אונס, גילוי עריות או במקרים שיש להציל את חייה של האם. עוד יתכן כי תוזכר ההתנגדות המובאת במצע המפלגה לנישואים חד מיניים. "אתה קורא את המצע שלהם, המצע ל-2012, וזה נראה כאילו הוא נכתב במאה הקודמת, אולי אפילו זו שלפניה", אמר ראש העיר של לוס אנג'לס ויו"ר הוועידה הדמוקרטית, אנטוניו וילאריגוסה, ל-Fox News. "זה נראה כאילו מדובר במצע ל-1812".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רומני נערך לעימותים עם אובמה

בניגוד לאובמה וסגנו ג'ו ביידן, שעבדו קשה לגנוב את תשומת הלב מהוועידה של יריביהם שהתקיימה בשבוע שעבר, מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, מיט רומני, דווקא מתכנן לבלות את רוב זמנו במהלך השבוע הקרוב בפרטיות ולהתכונן לעימותים שייערכו מול הנשיא המכהן במהלך חודש אוקטובר.

לאחר שבילה את הימים ראשון ושני בבית הקיץ שלו באגם ויניפסוקי שבניו המפשייר, רומני ייסע לרדינג שבוורמונט כדי לערוך מספר חזרות לעימותים. למרות שנכון לעכשיו לא מתוכננים לרומני אירועים במהלך ימי הוועידה, יתכן כי אלו יתווספו במהלך השבוע, מסרו יועציו.

בזמן שרומני יתכונן לעימותים, המועמד לתפקיד סגן הנשיא יהיה מרוחק רק 400 קילומטרים ממקום הוועידה בשארלוט, כשיגיע לביקור בצד המזרחי של קרוליינה הצפונית, ולאחר מכן לפי דיווחים, ימשיך לאוהיו ולאייווה. למרות שלא רומני ולא ראיין ישהו בשארלוט בזמן הוועידה, המפלגה מתכננת בכל זאת להציג בזמן הוועידה עמדות נגד למסרים הדמוקרטיים וכמה מבכירי המפלגה יערכו "ועידה נגדית", בה ישתתפו בין השאר יו"ר המפלגה הרפובליקנית, ריינס פריבוס, והמושלות ניקי היילי מדרום קרוליינה ומרי פאלין מאוקלהומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully