וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על רומני: "הוא מוכן לצאת למלחמה נגד סוריה ואירן"

במהלך מסע בחירות בפנסילבניה, אמר סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי המועמד הרפובליקאי לנשיאות רמז כי הוא מוכן למלחמה נגד סוריה ואירן. "הוא גם חשב שהיציאה מעירק היא טעות"

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הזהיר היום (ראשון) כי המועמד מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, מיט רומני, "מוכן לצאת למלחמה נגד סוריה ואירן". דבריו של ביידן נאמרו במהלך מסע הבחירות שהוא מנהל כעת בפנסילבניה, בו הוא התמקד עד כה בעיקר בנושאים כלכליים.

סגנו של אובמה לקהל שחור: "רומני יכבול אתכם בשלשלאות".
ביידן

בהתייחסו לסוגיות החוץ אמר כי "הוא (רומני) אמר כי זו הייתה טעות לסיים את המלחמה בעירק, לקבוע תאריך יעד לשהות הלוחמים באפגניסטן ולהביא אותם הביתה. הוא רומז שהוא מוכן לצאת למלחמה בסוריה ואירן". עם זאת, לא פירט ביידן לאלו מהתבטאויותיו של רומני התכוון.

במטה רומני דחו את הביקורת ואמרו כי "אין זה פלא שפוליטיקאי שטעה בכל סוגיה מדינית ב-30 השנים האחרונות טועה בהתייחסות לאסטרטגיה של המושל רומני להשיב את אמריקה לעמדה המובילה בעולם".

אובמה: שימוש בנשק כימי בסוריה - "חציית קו אדום"

בהקשר להאשמותיו של ביידן, יצוין כי לפני כשבוע הזהיר הנשיא ברק אובמה את הנשיא הסורי, בשאר אסד, כי שימוש בנשק כימי הוא בבחינת "חציית קו אדום", וכי הקהילה הבינלאומית תגיב לו בחומרה. במסיבת עיתונאים שכינס בבית הלבן, אמר אובמה כי המערב לא יתיר לנשק כימי או נשק ביולוגי ליפול לידיהם של "האנשים הלא נכונים".

"בשלב זה", הדגיש אובמה, הוא אינו מורה לפתוח בפעולה צבאית בסוריה. לדבריו, אם ארה"ב תבחין בתזוזות במאגרי הנשק הכימי של צבא סוריה, הרי שהדבר עלול לשנות לגמרי את דעתה (את "החישובים שלנו" במקור). אובמה שב על דרישתו מהנשיא אסד לוותר על אחיזתו בשלטון, אך לא הביע אופטימיות לחילופי שלטון בדרכי שלום, ואמר כי אפשרות זו מסתמנת כקלושה בשלב זה. לדבריו, הוא אינו צופה שלאסד תהיה "נחיתה קלה" בהמשך הדרך.

לקריאה נוספת:
סקר: רומני מוביל על אובמה עם 48% לעומת 44%
מצויד בלב חדש, איש הפח יוצא למסע האחרון
אובמה: הקו האדום לפעולה בסוריה - שינוע נשק כימי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully