וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא גינס: אותר המכתב העתיק ביותר בבקבוק בים

הפלגה תמימה של דייג סקוטי הסתיימה בשיא חדש: בקבוק ובו מכתב בן 98 שנה עלה ברשת. באותה סירה ממש נמצא לפני 5 שנים הבקבוק שהחזיק בשיא הקודם: "כמו לזכות פעמיים בלוטו"

כשאנדרו ליפר, דייג בן 43 מסקוטלנד, יצא בחודש אפריל האחרון לעוד הפלגה שגרתית, הוא קיווה לחזור הביתה עם מספר שיא של דגים ברשת. רצה הגורל והוא שב ליבשה עם שיא – אבל מסוג אחר לגמרי. ביום חמישי אישרה ועדת השיאים של גינס כי ליפר איתר את המכתב העתיק ביותר שנמצא אי פעם בבקבוק בים, 98 שנה לאחר שנכתב.

"כשהרמנו את הרשת, הבחנתי בבקבוק מבצבץ", סיפר הדייג לרשת BBC הבריטית. "מיד תפסתי אותו כדי שלא ייפול בחזרה למים. זה היה מרגש מאוד למצוא את הבקבוק, ולא יכולתי לחכות לפתוח אותו".

אך ההפתעה לא הסתכמה בשלל הימי החריג. עד מהרה התברר כי השיא הקודם באותה הקטגוריה - מכתב שנמצא בבקבוק 93 שנה לאחר כתיבתו – נמשה ממימי האוקיינוס האטלנטי על ידי אותה סירה ממש, ה"קופיוס". "שמחנו לשמוע שאותה סירה עזרה לשבור את השיא של המכתב הכי עתיק בבקבוק, פעמיים", אמר דובר גינס לאחר האישור הרשמי של השיא החדש, "זהו שיא מרתק, היסטורית ומדעית".

הסיפור מאחורי שני הבקבוקים מתחיל בשנת 1914, אז השליך הקפטן הסקוטי ס.ה. בראון מבית הספר לניווט של גלזגו 1,890 בקבוקים למצולות הים, כחלק מניסוי ממשלתי שנועד למפות את הזרמים התת-ימיים שמסביב לסקוטלנד. כל בקבוק הכיל גלויה שהזמינה את מי שמצא אותה, למסור לבית הספר את המיקום שבו הבחין בבקבוק. מי שיעשה זאת, הבטיחה הגלויה, יזכה בפרס כספי נדיב – שישה פני.

"זה צירוף מקרים מדהים", תיאר ליפר את העובדה שאותה סירה שברה שני שיאים, "זה כמו לזכות פעמיים בלוטו".
לא פחות מעניינת היא העובדה שרק 350 מבין הבקבוקים שהושלכו לים לפני 98 שנה, נמצאו עד כה. משמעות הדבר היא שבהחלט ייתכן שהשיא יישבר שוב בשנים הקרובות, אולי אפילו על ידי אותה הסירה, בפעם השלישית.

ב-2011: הבדיחה הגיעה אחרי 50 שנה - במכתב בבקבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully