וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במגרון: "החלטת בג"ץ - יום שחור למדינה"

יהושע בריינר ופנחס וולף

30.8.2012 / 0:10

תושבי המאחז שבג"ץ הורה לפנות תוך שבוע הגדירו את המהלך "אונס ברוטלי". על נתניהו: "הרים יד על ההתיישבות". ב"שלום עכשיו", שהגישו העתירה, חגגו: "ניצחון שלטון החוק"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

תושבי המאחז מגרון הביעו אמש (רביעי) זעם על החלטת בג"ץ להורות למדינה לפנות את כל תושבי המקום עד 4 בספטמבר. "זהו יום שחור למדינת ישראל – יום שבו נרמסות זכויות האזרח הבסיסיות של אנשי הימין", אמרו התושבים. לדבריהם, "בג"ץ נתן היום הכשר לפעולת 'תג מחיר' של פקידי הפרקליטות נגד אנשי ההתיישבות כולם. ממשלת ישראל לא תוכל לנקות ידיה מהאונס הברוטלי שנעשה תחת עיניה הפקוחות בהסכמה שבשתיקה".

על פי ההחלטה, ב-11 בספטמבר יפונו גם מבני המאחז, למעט עשרה קרוואנים המצויים בחלקה 10. הרכב השופטים, בראשות נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, העניק למדינה ארכה של שלושה חודשים בפינוי הבתים בחלקה זו, כדי לאפשר למשטרה לחקור אם הבתים שנבנו בה נרכשו כחוק, כפי שטוענים המתנחלים. תושבי מגרון הפנו אצבע מאשימה גם כלפי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלדבריהם, "מצטרף לראשי ממשלות קודמים אשר בחרו להרים יד על מפעל ההתיישבות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בג"ץ נתן הכשר לפעולת 'תג מחיר' נגד אנשי ההתיישבות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, הביעו אנשי תנועת שלום עכשיו, שהגישה את העתירה לפינוי המאחז ב-2006, שביעות רצון מההחלטה. "מדובר בניצחון שלטון החוק על שיטת המאחזים הבלתי-חוקיים בשטחים", נמסר בהודעה שפרסמה התנועה. לדברי חברי תנועת השמאל, "ההחלטה הופכת את מגרון מסמל של התרסה והפקרות לסמל של כיבוד החלטות בית המשפט ודרישות החוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

יו"ר הבית היהודי, שר המדע והטכנולוגיה דניאל הרשקוביץ, טען כי "ניצחונה של תנועת שלום עכשיו הוא ניצחון פירוס. תנופת הבנייה תימשך בכל רחבי יהודה ושומרון ובפרט בהקמת יישוב הקבע של מגרון בגבעת היקב - על אפם וחמתם של המבקשים להרוס את ההתיישבות".

ח"כ יריב לוין (ליכוד) הביע אכזבה מהחלטת בג"ץ ואמר: "היום הוכח שוב שאין שופטים בירושלים כשמדובר בזכויות המתיישבים ביהודה ושומרון וחיזוק המפעל הציוני". לדברי לוין, "מסתבר ששופטי העליון ושותפיהם בפרקליטות לא השלימו כתה א' בלימודי צדק בסיסי, וממשיכים לנהוג במערכת המשפט כאילו היא מכשיר פוליטי לקידום השקפותיהם".

ח"כ מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) קרא לתושבי מגרון "לנהוג כפי שהבדואים היו נוהגים אם היו הורסים צריף ברהט. שופטי בג"ץ צבועים אך החרבת מגרון היא באשמת ראש הממשלה ושר הליכוד".

תושבי מגרון בבג"ץ: לא נעורר מהומות בפינוי

גורמים במערכת הביטחון הביעו תקווה כי לאור החלטת בג"ץ תושבי מגרון יתפנו מרצון. הגורמים ציינו כי יש צורך להגיע להסכמה עם התושבים בנוגע לפינוי מוסדר תוך מעורבות מינימלית של כוחות הביטחון. בשבוע שעבר הציע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט, סיוע מטעם משרד הביטחון לתושבי המאחז בפינוי הציוד האישי מבתיהם במאחז. במערכת הביטחון מעריכים כי תושבי מגרון יתפנו לבסוף ללא עימותים, כיוון שהם נתפשים כמתונים. עם זאת, במשרד הביטחון הדגישו כי אנשי המשרד לא יוכלו לסייע לתושבים אם לא תושג הסכמה עמם בנוגע לפינוי – כפי שנעשה בפינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל. במהלך הדיונים בבג"ץ הודיעו תושבי המאחז כי אין בכוונתם לעורר מהומות במהלך הפינוי.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הוסיף וקרא לתושבי מגרון ולמנהיגיהם לפנות את המאחז בדרכי שלום. "עליהם לכבד את שלטון החוק ולפנות את המקום, כפי שרובם התחייבו בפני בג"ץ", אמר ויינשטיין. הוא הדגיש כי הוא מודע לרגישות הרבה ולקושי של התושבים לעזוב את בתיהם. לדבריו, פסק הדין מבטא את האיזון הנכון בין הרצון לקיים את פסק הדין בעתירה הקודמת לבין הטענות על רכישת חלק מהבתים במגרון.

יו"ר החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית, דני קריצ'מן, אמר אתמול כי שכונת "גבעת היקב" - אתר המגורים הזמני אליו יעברו תושבי מגרון, הוא "ברמה של חמישה כוכבים". לדבריו, "המקום הנוכחי הרבה יותר מסודר ממגרון עצמו. המבנים טובים יותר ומתקדמים הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully