וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האתר אליו יעברו תושבי מגרון - חמישה כוכבים"

יהושע בריינר

29.8.2012 / 14:36

תהליכי בניית האתר בשכונת גבעת היקב כמעט והסתיימו. 50 קרווילות בגודל עד 92 מ"ר, עם גינה פרטית, מחלקות למשפחות השונות, שמבחינתן לא מתכוננות לפינוי. "ממתינים לשופטים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

צפו בדיון בבג"ץ בנושא

"האתר המגורים הזמני אליו יעברו תושבי מגרון - ברמה של חמישה כוכבים", כך אמר היום (רביעי) יו"ר החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית, דני קריצ'מן, שביקר בשכונת "גבעת היקב" שמוכנה לדבריו כבר עתה לאכלוס המשפחות. "המקום הנוכחי הרבה יותר מסודר ממגרון עצמה", אומר קריצ'מן בשיחה עם וואלה! חדשות לאחר שביקר הבוקר באתר החדש, "המבנים טובים יותר ומתקדמים הרבה יותר. הסטנדרטים של המקום גבוהים מאוד ובכלל האתר כולו הוא יוצא מן הכלל. כמובן שישנם דברים שעדיין לא מוכנים אבל המקום מוכן ובטיחותי לאכלוס. בית הכנסת יהיה מוכן רק בעוד שבוע, המעון יהיה מוכן בעוד חמישה ימים ועד שהמקווה יעמוד על תילו ייקח עוד חודש. זה לא נורא, אז יתפללו כמה ימים באחד הבתים, יחזיקו את הילדים בבית עוד שבוע ובינתיים יטבלו ביישוב השכן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקרווילות מוכנות. גבעת היקב, עוד בשלבי הבנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, בהתאם להוראת בג"ץ, המדינה כבר הייתה אמורה לפנות את המאחז הבלתי חוקי השבוע. עם זאת, שופטי בג"ץ טרם הכריעו בעניין העתירות שהוגשו בעניין, והחלטתם צפויה להתקבל בימים הקרובים. על פי הכרעתם המקורית, כל הבתים במאחז אמורים להתפנות מיושביהם ולהיהרס, היות ונבנו על קרקע פרטית של פלסטינים.

"האתר כולו ברמת גבוהה מאוד"

באתר כבר מוכנים לאכלוס 50 מבנים, מרביתם בני שלושה או ארבעה חדרים, בגדלים של 92 מ"ר ו-72 מ"ר. בכל בית קיים מטבח מוכן עם שני כיורים, דוד שמש, חיבורים לבלוני גז ותריסים. כך למשל בקראווילה בת 4 חדרים, הנחשבות לגדולות ביותר, קיימים שני חדרי מקלחת, מזגנים כמספר החדרים וכן גינה סמוכה. לדברי קריצ'מן, כל משפחה תשלם לערך כאלף ש"ח בחודש עבור קראווילה בת 4 חדרים. מלבד המבנים היבילים הגדולים יותר, ישנן עוד עשרה קראווילות המיועדות לזוגות צעירים בני 45 מ"ר וכן קראווילות בודדות בנות 22 מ"מ. כל זוג מבנים יחלוק גינה בת כמה עשרות מטרים מרובעים. "האתר כולו ברמה גבוהה מאוד", מוסיף קריצ'מן.

לדבריו, הליקויים הבטיחותיים שהיו באתר עד לפני יומיים תוקנו כולם. "מכיוון שהמקום כולו נבנה על אזור משופע התקנו ביממה האחרונה גדרות בכל מקום. מבחינה ביטחונית, למרות התנגדות התושבים, אנחנו גם נתקין גדר היקפית מסביב. יש עוד עבודות לעשות אבל לא משהו שיימנע את הקליטה. אנחנו גם נשאיר כאן בעלי מקצוע שיעזרו לתושבים להתמקם ונעזור עד המסמר האחרון. נכון שזו לא האדמה של מגרון אלא מקום קרוב אבל התושבים צריכים לזכור שלא אנחנו קיבלנו את ההחלטה להעביר את מגרון, אנחנו רק מקיימים את החלטת הממשלה ואנו עושים זאת בצורה הטובה ביותר". כזכור, לצורך הקמת אתרים זמניים לקליטת המפונים מהמאחז השקיעה הממשלה 60 מיליון שקלים בפיתוח האתר ב"גבעת היקב" וכן באתר אחר שהתנחלות אדם הסמוכה.

אנשי החטיבה להתיישבות אף ערכו באחרונה שיחות עם נציגי מגרון ובידיהם רשימה מסודרת הכוללת את שם המשפחה ואת הקראווילה המיועדת לה. בינתיים במאחז עצמו לא עושה רושם שמישהו מהם מתכונן לפינוי, והתושבים ממתינים להחלטת בג"ץ על מנת לדעת האם 17 המשפחות הטוענות לבעלות על הקרקעות במקום יישארו בשטח המאחז.

ההתנחלות מגרון, אפריל 2012. נמרוד סונדרס
כרגע לא ממהרים לארוז. מגרון/נמרוד סונדרס

במגרון אמרו בתגובה לדברים כי "החטיבה להתיישבות הינה גוף 'בטעם של פעם', אנשים ערכיים, חרוצים וציוניים ללא מרכאות. אין ספק שהקמת שכונת היקב והקמת יישובים בכלל הין משימות לאומיות אך חשוב שהדברים ייעשו באופן הבטיחותי ביותר ללא סיכון חיי אדם, ילדים כמבוגרים. בנוגע ליישוב מגרון, אנו עדיין ממתינים למוצא פיהם של השופטים אשר לאחר שהתברר אתמול שאין עותרים לאדמת מגרון, הדברים נהירים וברורים והצורך בפינוי הופך למיותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully