וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי מגרון לבג"ץ : "לא נעורר מהומות בפינוי"

יהושע בריינר

27.8.2012 / 17:20

שופטי בג"ץ יכריעו מחר על גורל המאחז, ובתשובת התושבים למדינה האשימו: "התנהגות פסולה ונגועה בשיקולים זרים". עם זאת, התחייבו לכבד את הכרעת בית המשפט ולא לנהוג באלימות

יממה לפני המועד האחרון לפינוי המאחז מגרון והדיון בבג"ץ על עתידו, הודיעו התושבים כי בכוונתם להתפנות ללא אלימות. "תושבי מגרון מוצאים לנכון להודיע לבית המשפט כי יכבדו את הכרעותיו וכי אין בכוונתם לעורר מהומות ולנקוט אלימות כלשהי במסגרת פינויים לאתר החלופי", כתבו התושבים בבקשה שהגישו היום (שני) לדחיית הפינוי בשל ליקויים בשכונה החלופית שנבנתה עבורם.

מגרון. עומר מירון
"מוכנים להגיע גם בארבע על ארבע". מגרון/עומר מירון

עם זאת, המתנחלים מותחים ביקורת על עמדת המדינה בנוגע לפינוי. היום הם הגישו לבית המשפט את תשובתם לעמדת המדינה, אותה פתחו במילים "מעשה בסיפור זיג-זג", ובו הם טוענים כי המדינה מציגה עמדות שונות ביחס למאחז, וכי פינויה יהיה מנוגד לעמדת הממשלה. "שפשפנו את עיננו וצבטנו בבשרנו על מנת לוודא שאנו מצויים במצב של ערות ולא חלום, למקרא תשובת המדינה", כתב בא כוח המתנחלים, עו"ד זאב שרף. "עמדת המדינה הייתה כי המחסום היחיד להסדרת ההתיישבות במגרון מצוי בהיות המקרקעין בבעלות פלסטינית פרטית. המתיישבים רכשו את החלקות, והנה זה פלא, בתגובתה החליטה המדינה לפתע להתכחש לכל פעולותיה והביעה עמדה לפיה אין בכוונתה לפעול להסדרת מגרון. התנהלות המדינה הינה פסולה, בלתי סבירה וחסרת תום לב, והיא נגועה בשרירות ובשיקולים זרים".

התושבים דורשים דחייה שלישית של הפינוי

17 מהמשפחות במגרון מתגוררות במבנים הממוקמים על חלקות שנרכשו לטענתם כדין, אולם המדינה טוענת כי גם הם צריכים להתפנות, שכן גם אם החלקות אכן נרכשו, הרי שאין דרך שבילי גישה ציבוריים המובילים אליהן מבלי לעבור על קרקעות פלסטיניות פרטיות. בתשובת המשפחות לבג"ץ בנושא, הן הדגישו: "אין לנו בעיה להגיע לחלקות על רכבי ארבע על ארבע". לדבריהם, ניתן להכשיר את תוואי הדרכים כך שיהיו עבירות לכל סוגי כלי הרכב. "אין מניעה לחשוף את התוואי ולסלק מהם אבנים ולעקור קוצים. מכל מקום, ברור כי אם וככל שקיימת דרך ציבורית שטרם הוכשרה למערב של רכב פרטי - התושבים מוכנים להתחייב לעבור באותן דרכים באמצעות רכבי ארבע על ארבע", ציינו.

אמנם המדינה אמורה לפנות את המאחז עד לדיון שיתקיים מחר בבוקר בבג"ץ, אך כעת נראה כי גם המדינה תמתין עד להנחיה חד משמעית של שלושת שופטי בית המשפט העליון מחר. כאמור, כפי שפורסם הבוקר בוואלה! חדשות, מבקשים המתנחלים לדחות את פינוי המאחז, מכיוון שהשכונה החלופית המוקמת עבורם ב"גבעת היקב" הסמוכה איננה בטיחותית ואף מסוכנת. אם תתקבל בקשתם המתנחלים, תהיה זאת הדחייה השלישית בביצוע פסק הדין.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
  • עוד באותו נושא:
  • מגרון
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully