וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך: חוק חינוך חינם לא יצר צפיפות בכיתות

למעלה משני מיליון תלמידים פתחו הבוקר את שנת הלימודים תשע"ג. במקביל, דחה השר סער את הטענות לפיהן שילובם של בני 3-4 במערכת החינוך יצר עומס פתאומי ברשויות החלשות

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

שנת הלימודים תשע"ג נפתחה הבוקר (שני) כשלמעלה משני מיליון תלמידים נכנסו בשערי בתי הספר והגנים ברחבי הארץ. על רקע פתיחת הלימודים, דחה שר החינוך, גדעון סער, את טענות ההורים ואנשי הצוות בגנים, לפיהן יישומו של החוק לחינוך חינם מגיל שלוש החל מהבוקר יצר צפיפות בכיתות הלימוד ברשויות המקומיות החלשות יותר. בריאיון ל"קול ישראל" אמר שר החינוך כי אין יסוד לטענה שכיתות הלימוד ברשויות המבוססות הן מרווחות יותר. "היה בינוי דרמטי מאוד", אמר השר, "השקענו 1.3 מיליארד שקלים במסגרת תכנית תלת-שנתית".

שר החינוך גדעון סער בחדר המצב של משרדו לקראת פתיחת שנת הלימודים. עומר מירון
שר החינוך בחדר המצב של משרד החינוך, אתמול/עומר מירון

לפי ההערכות ברשויות המקומיות, עד 45% מהילדים בגילי 3-4 שהוכנסו לחוק חינוך חינם, ילמדו בחודשיים הראשונים של שנת הלימודים במבנים זמנים ולא בכיתות מסודרות, בהם מקלטים שעברו הסבה זריזה ומתנ"סים משודרגים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"1 בספטמבר הוא מועד מיתולוגי"

שר החינוך שיבח בדבריו את המאמצים שעושים תלמידי ישראל כדי להשיג תעודת בגרות, ואמר כי בפריפריה יש עליה מרשימה בזכאות לתעודה. "דווקא מחוז הצפון, שהוא לא הכי מבוסס, עשה את ההתקדמות הכי טובה", אמר. הוא אמר כי משרד החינוך שוקל לצמצם את מספר הבגרויות, אך הבהיר כי חשוב לבחון כיצד כל יישוב "מתקדם בכוחות עצמו".

בהתייחסו להחלטה לפתוח השנה את שנת הלימודים ב-27 באוגוסט, אמר סער כי "1 בספטמבר הוא מועד מיתולוגי" שמערכת החינוך בישראל שאלה מארצות העולם. "החופש הגדול ארוך מדי", אמר, "מהר מאוד מגיעים לחגים בלי רצף לימודים נורמלי. צריכה להיות הדרגתיות".

סער בירך על כך ששנת הלימודים תשע"ג נפתחה ללא שביתות פרט לעיצומים במשרד החינוך. שר החינוך לא התייחס בריאיון לשביתות שנוקטים כמה יישובים במגזר הערבי, בהם לא נפתחו היום הלימודים בטענה כי המדינה מזניחה את מוסדות החינוך בשטחם.

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, אמרה הבוקר כי שנת הלימודים תשע"ג נפתחה ללא תקלות. בהודעה ששלחה לתקשורת, אמרה שטאובר כי "זהו יום חגיגי לכלל המערכת ולי במיוחד, מאחר וזוהי שנתי הראשונה כמנכ"לית המשרד". לדבריה, החלת חוק חינוך חינם לגילי 4-3 הוא בבחינת "בשורה ענקית להורים בהקלה בנטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully