וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום העקוב מדם ביותר בסוריה: "440 הרוגים בשבת"

כ-300 מהם, לטענת האופוזיציה, נטבחו בידי הצבא בפרבר של דמשק. לפי דיווח לא מאומת ב"אל-ערבייה", המורדים חיסלו את מפקד מודיעין חיל האוויר, המנגנון הבולט בדיכוי המהומות

טבח נוסף בסוריה: 440 הרוגים ביממה עקובה מדם/צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

יום לאחר הטבח - מתבררים מימדי ההרג: הבוקר (ראשון) ממשיכים לזרום מסוריה דיווחים על הוצאה המונית להורג של אזרחים בידי צבא סוריה, בסוף השבוע בעיירה דראיא, פרבר של הבירה דמשק - ומניין ההרוגים נאמד כבר ב-300. אלו מצטרפים לעוד כ-140 הרוגים אתמול בשאר חלקי המדינה, ההופכים את "שבת המדממת" ליום העקוב מדם ביותר מאז פרוץ ההתקוממות בסוריה לפני 17 חודשים, עם 440 הרוגים.

היום הקטלני ביותר לפני כן, לפי נתוני ארגון "ועדות התיאום המקומיות" היה ה-12 ביולי, עם 287 הרוגים, מהם כ-200 בטבח בעיר חמה.

לוחמים של מחתרת "הצבא הסורי החופשי" ברובע סייף א-דוולה, חלב, אוגוסט 2012. רויטרס
הקרבות נמשכים בכל רחבי סוריה. לוחם של "הצבא הסורי החופשי" בסוף השבוע בחלב/רויטרס

המניין העדכני מאירועי אתמול נמסר על ידי ארגון זכויות האדם הסורי היושב בלונדון. לפי דיווח הארגון, כ-80 מההרוגים בדראיא כבר זוהו. הארגון מעמיד כעת את מניין ההרוגים הכולל מתחילת ההתקוממות על למעלה מ-25 אלף - אליהם מצטרפים כ-200 אלף בני אדם שנמלטו מהמדינה, לפי נתוני האו"ם. יש לציין כי עוד לפני הטבח האחרון, אוגוסט הנוכחי כבר "הוכתר" כחודש העקוב מדם מאז פרוץ ההתקוממות, עם 3,700 הרוגים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"בת שמונה ברחה מהצבא - ונורתה בגבה"

ברשת נפוצים היום עוד ועוד סרטונים שצולמו בדראיא, בהם נראות עשרות גופות של הרוגים מוטלות במסגד, ובהם ילדים ותינוקות. "זו נקמתו של אסד", נשמע קול אומר באחד הסרטונים. פעיל בשם אבו קינאן לטבח, סיפר לסוכנות רויטרס כי היה עד להריגתה של ילדה בת שמונה מירי בגבה: "האזרחים ניסו לברוח מפשיטת הצבא. שלושה כדורי צלפים פגעו בגבה. הוריה לקחו אותה לבית חולים מאולתר, אך לא היה ניתן לעשות דבר למענה".

גופות של ילדים שנהרגו לכאורה בטבח בעיירה דראיא שבפרברי דמשק, אוגוסט 2012. AP
גופות ילדים שנטבחו בדראיא, לטענת האופוזיציה/AP

גרסת שלטונות סוריה לאירוע, כרגיל, נשמעת אחרת לגמרי. "כוחותינו החמושים הגיבורים טיהרו את דראיא משאריות הטרוריסטים החמושים שביצעו פשעים נגד בני העיירה", דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית סאנ"א.

לצד הפגיעה הקשה באוכלוסייה, ממשיכים גם המורדים לדווח על פגיעה בשלטון. במסגרת זאת, דיווחה הבוקר רשת "על-ערבייה" כי לוחמי מחתרת "הצבא הסורי החופשי" הצליחו לחסל את מפקד מנגנון המודיעין של חיל האוויר, הגנרל ג'מיל חסן, במטה המנגנון בדמשק. מנגנון זה נחשב לגוף המרכזי העוסק בדיכוי ההתקוממות במדינה. יודגש כי אין לפי שעה לדיווח אימות מכל מקור נוסף, וכי רשת "אל-ערבייה" כבר פרסמה בשבועות האחרונים מספר דיווחים שמעולם לא אומתו, למשל בדבר עריקתו לכאורה של סגן נשיא סוריה, פארוק א-שרע. שלטונות סוריה הכחישו היום בתוקף את הדיווח.

הריסות מהפגזת צבא סוריה בכפר חזאנו, מחוז אידליב, אוגוסט 2012. רויטרס
הריסות מהפגזת הצבא בכפר חזאנו שבמחוז אידליב הצפוני, בסוף השבוע/רויטרס

במקביל, נמשכים ואף מחריפים הקרבות בכל חלקי סוריה. 40 הרוגים נמנו בסוף השבוע בעיר חלב, הגדולה במדינה, ועוד 28 בדיר א-זור שבמזרח. עוד עשרות הרוגים נמנו בחמה, בחומס, באידליב ובדרעא.

גולים סורים מפגינים נגד שלטון אסד, עמאן בירת ירדן, אוגוסט 2012. רויטרס
גולים סורים מפגינים נגד שלטון אסד, בסוף השבוע בעמאן בירת ירדן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully