וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני עקץ את אובמה: "ממני לא ביקשו להציג תעודת לידה"

יעל אבן אור, ארצות הברית

25.8.2012 / 4:24

המועמד הרפובליקני מיט רומני התבדח על חשבון הנשיא, ורמז גם הוא שאובמה לא נולד בארה"ב. תגובת המטה הדמוקרטי: ספלים למכירה ועליהם תצלום תעודת הלידה של הנשיא

למרות שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הדף את הטענות לפיהן לא נולד בארצות הברית ואף הציג את תעודת הלידה שלו כהוכחה לכך שהוא רשאי לכהן כנשיא, יריבו הרפובליקני, מיט רומני, לא מרפה מהנקודה הרגישה. במהלך ביקור שערך אתמול (שישי) המועמד לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית במדינת מישיגן, שבה נולד, התייחס רומני ברמיזה לפרשה ואמר לקהל תומכיו: "מעולם לא ביקשו ממני לראות את תעודת הלידה שלי. אנשים יודעים שזה המקום שבו נולדתי וגדלתי". לדבריו, מדובר בבדיחה ולא בכוונה לערער על מקום הלידה של הנשיא.

צפו: מיט רומני מספר על מקום הולדתו

מטה קמפיין הבחירות של אובמה לא נשאר חייב, ואנשיו מיהרו להשיק מוצר חדש בחנות מוצרי המרצ'נדייז הנושאים את שמו של הנשיא הדמוקרטי: ספל שתייה עליו מודפסת תעודת הלידה של אובמה בצד אחד ודיוקנו בצד השני. מתחת לתמונה מופיע הכיתוב: "Made in the USA". בתיאור המוצר נכתב: "אין שום דבר שיכול לגרום לתיאוריית הקונספירציה בנוגע למקום הולדתו של הנשיא אובמה להיעלם, אז בואו לפחות נצחק על זה – ונוודא שכמה שיותר אנשים יצחקו איתנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מיוצר בארצות הברית". הספל הנשיאותי מוצג למכירה באינטרנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

רומני הכריז בעבר כי הוא מאמין שאובמה נולד בארצות הברית ואנשי מטהו אף התייחסו לטענות של איש העסקים דונאלד טראמפ, שהצית את האש התקשורתית בנוגע למחלוקת, וקבעו כי הן לא רציניות ומשמשות מנגנון הסחה. לכן, ייתכן שאפילו במטה אובמה הופתעו מההתבטאות של רומני. דובר הקמפיין של הנשיא האמריקאי, בן לה-בולט, תקף את היריב הרפובליקני ואמר כי רומני "אימץ את הקולות הצורמים ביותר במפלגתו במקום לעמוד נגדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully