וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: יותר מ-200 אלף פליטים כבר ברחו מסוריה

ניר יהב, רויטרס

24.8.2012 / 14:00

נציב האו"ם לפליטים פרסם את המספר המדאיג, העולה משמעותית על הערכתו המוקדמת. רק הלילה עברו 3,500 את הגבול לטורקיה. עד כה נהרגו היום ברחבי המדינה 40 בני אדם

צילום: יוטיוב עריכה: טל רזניק

יותר מ-200 אלף פליטים סורים הגיעו עד היום למדינות השכנות לסוריה – כך קבע היום נציב הפליטים של האו"ם, אדריאן אדוארדס. מדובר במספר גבוה יותר מזה שהעריכה בסוכנות הפליטים (UNHCR), בהערכתה לגבי 2012 כולה. בהערכתו התייחס אדוארדס ל-30 אלף פליטים שהגיעו בשבוע האחרון בלבד לטורקיה, לבנון, עירק וירדן, אך גם משקפת שינוי מסוים באופן ספירת הפליטים בירדן על ידי הסוכנות.

מחנה פליטים של פליטים סוריה בעיירה יילדאגי, מחוז הטאי, דרום טורקיה, יוני 2011. Burhan Ozbilici, AP
המספר עולה על ההערכות. מחנה פליטים סורים בטורקיה/AP, Burhan Ozbilici

"אנחנו מסתכלים כרגע על מספר גבוה מ-202,512 פליטים", אמר אדוארדס במסיבת עיתונאים בז'נבה. מנהלת החירום והאסונות הטורקית אף ציינה כי ביממה האחרונה לבדה חצו יותר מ-3,500 בני אדם את הגבול מסוריה לטורקיה, המספר היומי הגבוה ביותר מאז התחילו המהומות בסוריה.

אלא שגם עבור אלו שמצליחים לברוח מהקטל בסוריה לא מובטח ביטחון. אדוארדס התייחס גם למצב הביטחוני המידרדר בלבנון, ואמר כי "המצב הביטחוני בלבנון פוגע ביכולת שלנו לסייע לפליטים, למרות שמהמאמצים נמשכים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הפגזות באידליב, בדרעא, בדיר א-זור

ובינתיים, צבא סוריה ממשיך להפגיז שורה של יעדים ברחבי המדינה. בין השאר דווח כי העיירה כנספרה שבפרברי אידליב הותקפה בטילים על ידי כוחות הביטחון הסורים. בהפגזה על כנספרה נהרגו על פי הדיווחים 10 בני אדם. עוד דווח כי העיירה דאעל שבמחוז דרעא הופגזה על ידי חייליו של הנשיא בשאר אסד. על פי האופוזיציה, עיירה זו נתונה מזה שלושה ימים למתקפה קשה וקיים חשש לעשרות הרוגים שנמצאים תחת ההריסות. עד כה דווח על 40 בני אדם שנהרגו במהלך היום ברחבי המדינה.

האופוזיציה דיווחה עוד כי מטוסים של צבא סוריה יורים לעבר אזורים שלמים בדיר א-זור, וכתוצאה מאחת המתקפות קרס בניין שבו התגוררו אזרחים שנמלטו מאזורי קרבות. במקביל הפגיזו כוחותיו של אסד את שכונת חאלדיה בעיר חומס, וכוחות קרקעיים הרסו והציתו בתים. גם בפרברי חומס מפגיז צבאו של אסד - בין השאר דווח על פגזים רבים הנורים לעבר העיר רסתאן. עוד דווח כי חייליו של אסד ירו לעבר מכונית אזרחית ליד חמה וכתוצאה מכך נהרגו ארבעה בני אדם.

לקריאה נוספת
רוסיה: סוריה התחייבה לא להשתמש בנשק הכימי שלה
שגריר סורי: ”נשמיד את מתקני הגרעין של ישראל”
דו”ח של האו”ם: אסד ביצע בעמו פשעים נגד האנושות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully