וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: סוריה התחייבה לא להשתמש בנשק הכימי שלה

סגן שר החוץ הרוסי אמר את הדברים בראיון לסוכנות הידיעות AP, וביקר את המערב שלדבריו לא משפיע מספיק על האופוזיציה הסורית. "מקווה שלפחות בנוגע לנשק הכימי יגלו אחריות"

רוסיה ממשיכה להביע תמיכה בבת בריתה סוריה: סגן שר החוץ הרוסי, גנאדי גטילוב, אמר הלילה (שישי) כי סוריה התחייבה בפני ארצו שלא תעשה שימוש בנשק הכימי שברשותה. "יש לנו ערבויות מהממשלה הסורית שהיא לא תעשה שום צעד שיהיה לו קשר לנשק הזה", אמר הדיפלומט הרוסי בראיון לסוכנות הידיעות AP .

"מבחינתנו, נעשה כל שנוכל כדי למנוע תרחיש של שימוש בנשק כימי", אמר גטילוב, והוסיף כי הוא מצפה שארצות הברית ומדינות נוספות יפעלו כדי למנוע מקבוצות טרור הפועלות לדבריו בקרב האופוזיציה הסורית להגיע למצבורי הנשק הכימי שבמדינה. "אם הנשק הזה ייפול לידיהם – הם עלולים לפעול באופן מאוד לא אחראי", אמר.

"לצערי, אני לא רואה שמדינות המערב עושות מאמץ מיוחד כדי להביא את האופוזיציה בסוריה לדיאלוג פוליטי", ביקר גטילוב את המעצמות, הדוחקות ברוסיה וסין להסכים לפעולה חריפה נגד סוריה במועצת הביטחון. "אנו מקווים שלפחות בנושא הנשק הכימי גישתן תהיה מעט יותר אחראית. כולנו מסכימים שאסור שיהיה שימוש בנשק הזה, ואסור שייפול לידי קבוצות שמעשיהן לא ניתנים לשליטה".

מורדים של "הצבא הסורי החופשי" בחלב הנצורה. 12 באוגוסט 2012. רויטרס
"מעשיהם לא ניתנים לשליטה". מורדים סורים/רויטרס

ביום שני האחרון הזהיר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, את הנשיא הסורי, בשאר אסד, כי שימוש בנשק כימי הוא בבחינת "חציית קו אדום", וכי הקהילה הבינלאומית תגיב לו בחומרה. במסיבת עיתונאים שכינס בבית הלבן בוושינגטון, אמר אובמה כי המערב לא יתיר לנשק כימי או נשק ביולוגי ליפול לידיהם של "האנשים הלא-נכונים".

"בשלב זה", הדגיש אובמה, הוא אינו מורה לפתוח בפעולה צבאית בסוריה. לדבריו, אם ארה"ב תבחין בתזוזות במאגרי הנשק הכימי של צבא סוריה, הרי שהדבר עשוי לשנות את שיקוליה. לפני כשלושה שבועות התריע שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בפני הקהילה הבינלאומית על סכנת השימוש בנשק כימי מצד משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד.

"אל תשלו את עצמכם. מנהיג הטובח באכזריות בילדים היום, לא יהסס להפעיל נגדם נשק כימי מחר", אמר פרושאור בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, אשר החליטה לגנות את סוריה בעקבות אירועי האלימות הקשים ברחבי המדינה מאז החלה ההתקוממות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully