וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתגייסים החרדים מתלוננים: "לא מרוצים מהיחס"

20.8.2012 / 0:03

צה"ל נערך לקלוט אלפי חרדים בעקבות ביטול חוק טל, אך המתגייסים לנח"ל החרדי מוחים על ארוחות כשרות שלא מגיעות בזמן, בית כנסת ללא מזגן וצפיפות במקומות השינה

בעקבות ביטול חוק טל, הנחה שר הביטחון, אהוד ברק, את הרמטכ"ל, בני גנץ, להיערך לקליטת אלפי חרדים לצה"ל. במשרד הביטחון ובצה"ל מיהרו להתגאות החודש בכך שבמחזור אוגוסט הנוכחי יישבר שיא בגיוס חרדים לגדוד הקרבי "נצח יהודה" בחטיבת כפיר, ואכן עד יום חמישי האחרון התגייסו 230 טירונים חרדים, מהם 50 ישרתו כתומכי לחימה והשאר כלוחמים. גורמים בכירים בצה"ל התגאו בתהליך הגיוס של בני הנוער החרדים, שדורשים צרכים מיוחדים, ואף הדגישו את תשומת הלב לה זוכה הקשר עם רבני עמותת "נצח יהודה", אך בשטח המציאות נראית אחרת לגמרי.

חיילים שהתגייסו בשבועות האחרונים מתלוננים על היחס לו הם זוכים בבסיס הטירונים של החטיבה בבקעת הירדן. בין היתר, מתלוננים החיילים הטריים על כך שאין מזגן בבית הכנסת, ישנה בעיה בלוחות הזמנים של הארוחות בשל הכשרות המיוחדת שדורשים מספר חיילים, וצפיפות במקומות המגורים והמקלחות. אחד החיילים אמר בשיחה סגורה כי הצבא התפאר בגיוס הגדול ביותר, אבל נראה שהם לא התכוננו לכזה גיוס גדול. "אנחנו לא מרוצים מהיחס. חלק ישנים באוהלים בחום מטורף עם זבובים וחלק ישנים בכיתות הלימוד בצפיפות. יש גם צפיפות במקלחות", ציין החייל.

חייל אחר, שהתגייס לפני כשבועיים, התלונן כי המפקדים מזלזלים בתלונות החיילים. "נותנים לנו תשובות של ילדים קטנים. אף אחד כאן לא מתלונן ללא סיבה. כולנו רוצים להיות לוחמים, אבל שיתייחסו אלינו בכבוד", אמר. "קיימו איתנו שיחות לפני הגיוס, והבטיחו לנו תנאים טובים. אנחנו מבינים שזו טירונות, אבל יש לנו בקשות בסיסיות. אם היו צריכים לגייס מחר עוד מאה חיילים לגדוד, נראה לנו שהבסיס היה מתפרק. אין כאן מספיק מקומות שינה אז שיביאו קרוואנים". החיילים טוענים כי בשבועות הקרובים אמורים להתגייס חרדים נוספים, אך התלונות על המצב בבסיס הטירונים עלולות להרחיק אותם.

יצוין כי מאז החל הגיוס במסלול הנח"ל החרדי בשנת 1999, גויסו על ידי האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון למעלה מ-4,000 חיילים מהמגזר החרדי. במחזור הגיוס הראשון גייסנו 31 חרדים, ובמחזור אוגוסט שעבר גויסו כבר 170. לפני כשנתיים, אף הוקם גדוד המילואים החרדי הראשון – גדוד "נצח ישראל".

יו"ר אגודת החייל התורני בצה"ל, אליהו לקס, אמר בתגובה: "מפקדי בסיס הטירונים בחטיבת כפיר יורקים דם למען החיילים. יש לנו טענות חריפות כלפי הפיקוד הבכיר בצה"ל שלא נתן את הכלים הראויים והמשאבים המספיקים כדי שיוכלו להכיל את כמות הטירונים. המפקדים בשטח עושים מעל ומעבר כדי לסדר את המצב ומי שאחראי לכך הוא הפיקוד הבכיר שלא בחן את המצב לפני ששלח כמות כזו גדולה של חיילים בו זמנית".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הטענות נבדקו ומטופלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully