וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: חברות ה"פוסי ריוט" נשלחו לשנתיים מאסר

בנות להקת הפאנק הרוסית נאשמו ב"חוליגניות שנובעת משנאת דת", בעקבות הופעתן בכנסייה במוסקבה, בה ניגנו שירי מחאה נגד פוטין. מאות הפגינו מחוץ לבית המשפט

צילום: רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן

בית המשפט ברוסיה גזר אתמול (שישי) על שלוש חברות להקת הפאנק "פוסי ריוט" עונש של שנתיים מאסר, לאחר שמוקדם יותר הכריע כי השלוש אשמות ב"חוליגניות שנובעת משנאת דת". הן נעצרו עקב הופעתן בכנסייה במוסקבה, בה ניגנו שירי מחאה נגד משטרו של ולדימיר פוטין. השלוש, מריה אליוכינה בת ה-24, יקטרינה סמוצביץ' בת ה-29 ונדז'דה טולוקוניקובה בת ה-22, נעצרו במרץ ונתונות מאז במעצר. השופטת מרינה סירובקה אמרה כי שלוש חברות הלהקה "תכננו ביסודיות" את מעשיהן בתוך הקתדרלה. מפגינים רבים נעצרו כשהתאספו מחוץ לבית המשפט, ביניהם שחקן השח גארי קספרוב.

בנות להקת פוסי ריוט בהרשעתן בבית המשפט במוסקבה, רוסיה, אוגוסט 12. רויטרס
חברות הלהקה בבית המשפט, היום/רויטרס

"טולוקוניקובה, אליוכינה וסמוצביץ' ביצעו חוליגניות – במילים אחרות, הפרה חמורה של הסדר הציבורי", אמרה השופטת סירובקה. "בית המשפט מוצא אותן אשמות. בית המשפט הגיע להחלטה המבוססת על עדויותיהן של הנאשמות עצמן ועדי ראייה אחרים". השופטת הוסיפה כי השלוש הציגו "חוסר כבוד ברור לחברה" כשהתפרצו לכנסייה החשובה ביותר ברוסיה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מפגינים מחוץ לבית המשפט בו נערך משפטן של חברות פוסי ריוט במוסקבה, רוסיה, אוגוסט 12. רויטרס
מפגינים מחוץ לבית המשפט/רויטרס

מחוץ לבית המשפט התאספו מאות מפגינים ומחו נגד משפטן של הלהקה והמשטרה עצרה מפגינים רבים שביקשו להיכנס לבית המשפט. בין העצורים גם שחקן השח המפורסם, גארי קספרוב. קספרוב הפך בשנים האחרונות לפעיל אופוזיציה ומתנגד בולט לפוטין.

תומכיהן הרבים של הנאשמות טוענים בתוקף כי הסיבה האמיתית להעמדתן לדין אינה קשורה לביזוי הכנסייה - אלא לתוכן השירים שלהן, המתמקדים בקריאה לחירות וחופש ביטוי, מחאה נגד שחיתות השלטון, ומכילים בין היתר עלבונות אישיים כלפי הנשיא, ולדימיר פוטין.

"הליך לא חוקתי"

שליח ממשלת גרמניה לזכויות אדם וסיוע הומניטרי, מרקוס לונינג, שהיה בין המפגינים אמר כי "כמו הליכים רבים אחרים ברוסיה, זה לא הליך חוקתי. שוב, עלינו לצפות לגזר דין פוליטי. למרבה הצער, עלינו להבין כי זוהי האשמה בדיוק והעובדה כי שלוש נשים צעירות שוהות במעצר זמן כה רב היא לחלוטין חסרת פרופורציה. אני יכול רק לפנות אל מר פוטין וממשלתו להבטיח סופסוף את חופש הדעה ברוסיה".

"החלטת בית המשפט ברוסיה היום למצוא את שלושת חברות להקת המחאה בסגנון הפאנק-רוק 'פוסי ריוט' אשמות ב"חוליגניזם" היא מכה קשה לחופש הביטוי במדינה", כך נמסר היום מארגון אמנסטי אינטרנשיונל. משפטן, כך נטען, "נבע ממניעים פוליטיים וכי הן הועמדו לדין שלא בצדק על פעולת מחאה לגיטימית - גם אם בעלת פוטנציאל פוגעני".
(עדכון ראשון:16:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully