וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן לקהל שחור: רומני יכבול אתכם בשלשלאות

ביידן שוב כשל בלשונו: בנאום באוהיו, הוא התריע שהרפובליקנים עלולים "לאזוק" את מעמד הביניים. רומני דורש מאובמה לקחת אחריות על סגנו, פיילין תבעה מהנשיא לפטרו

עריכה: גדי וינסטוק

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, זוכה שוב לקיתונות של רותחין בשל פליטת פה מביכה במיוחד. שלשום, בכנס בחירות בדנוויל, ווירג'יניה, הוא אמר כי מדיניותה הכלכלית של המפלגה הרפובליקנית עלולה לאזוק באזיקים את בני העם האמריקני, ובייחוד את השכבות החלשות.

בנאומו מול המתכנסים - מאות מהם אפרו-אמריקנים - אמר ביידן כי "הרפובליקנים של וול סטריט" עלולים "לכבול אתכם בשלשלאות". סגן הנשיא של אובמה לא הסתפק בזה: הוא אף הרחיק ואמר כי "בפעם האחרונה שהחבר'ה האלה (הרפובליקנים) 'שיחררו את כבלי הכלכלה' - אם להשתמש במונחים שלהם -הם אזקו באזיקים את מעמד הביניים. ככה הגענו לאן שהגענו".

בחירות בארה"ב 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

ג'ו ביידן, סגן נשיא ארצות הברית, בנאום בבית הלבן. יולי 2012. Mark Wilson, GettyImages
עוד פשלה?/GettyImages, Mark Wilson

הביטוי שבו השתמש ביידן, השאול מימי העבדות, תובל במבטא לא ברור ועורר צחוק רב. מאוחר יותר, כאמור, הגיחוך תורגם לביקורת חריפה. במטה הרפובליקני אומרים כי מדובר ב"שפל חדש" מצד הדמוקרטים, וטוענים שאובמה וביידן מנסים לזכות בקולותיהם של בני המיעוטים באמצעים ציניים במיוחד. שרה פיילין, למשל, אמרה כי מדובר בהתבטאות כה חמורה, עד כדי כך שהנשיא אובמה צריך לשקול לבחור לעצמו סגן חדש לפני הבחירות. "זו אמירה מגעילה", אמרה לרשת FOX. "זהו המסמר האחרון בארון הקבורה של ג'ו ביידן".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

פיילין: "זה המסמר האחרון בארון הקבורה של ביידן"

גם רומני עצמו לא המתין זמן רב כדי להגיב. אמש, בנאום בצ'יליקוט, אוהיו, הוא פנה לאובמה ודרש מהנשיא האמריקני לקחת אחריות על ההתבטאות המביכה. "אדוני הנשיא", אמר רומני, "קח את קמפיין הזעם והפילוג שלך בחזרה לשיקגו. תן לנו להמשיך ולבנות את אמריקה, ולאחד אותה".

נוכח הביקורת, ביידן ניסה להסביר את דבריו. הוא אמר כי רק "שאל" ביטוי שנועד לבקר את תקציב הצנע שהציע פול ראיין, המועמד לסגן הנשיא של מיט רומני. במטה הבחירות של אובמה אמרו כי הביקורת שנשמעת במחנה היריב נגועה בצביעות, משום שהרפובליקנים מנסים "לשחרר את כבלי המגזר הפרטי מהרגולזציה".

התבטאויות קודמות של ביידן שעוררו סערה:
"מוכן לדון עם בכירים יהודים לגבי פולארד"
חושף: "דווקא התנגדתי לחיסול בן לאדן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully