וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך: "יסובסדו תשלומי הטיולים השנתיים"

פנחס וולף

13.8.2012 / 11:23

בדיון לקראת שנת הלימודים הקרובה בוועדת החינוך הציג סער את התכנית לסבסד תשלומים לפי הדירוג הכלכלי של בית הספר. בנוסף הצביע על עלייה במספר התלמידים בחינוך החרדי

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

בשורה להורים בסוגיית התשלום על טיולים שנתיים: בסקירה לקראת פתיחת שנת הלימודים בוועדת החינוך של הכנסת אמר היום (שני) שר החינוך, גדעון סער, כי "בשנת הלימודים תשע"ג יורגשו ביתר שאת מהלכים להקלת הנטל על הציבור, ואני אודיע על מהלך משמעותי לסבסוד הטיולים השנתיים בבתי הספר באופן דיפרנציאלי. על אף האישור שניתן בוועדה בראשותך (מנכ"לית המשרד דלית שטאובר, פ.ו), נלך למהלך משמעותי בעניין בעלות של 270 מיליון שקל". בהמשך הדיון הציג שר החינוך את העלייה במספר התלמידים שנרשמו לבתי הספר היסודיים לשנת הלימודים הקרובה.

"נושא הטיולים השנתיים הוא נושא מאוד בולט. הכרנו תופעות של ילדים שלא יצאו לטיולים שנתיים כי יד ההורים לא הייתה משגת", אמר שר החינוך. "החלטנו לבחור בנושא הזה, וקיבלנו גיבוי תקציבי מהממשלה. בחרנו בנושא הטיולים השנתיים מהטעם שניתן לראות בזה נושא אינטגרלי מתכנית הלימודים, זה חלק מהקניית הערכים של אהבת המולדת וערכי טבע ונוף, והבטחת ההשתתפות של כל התלמידים היא דבר חשוב ביותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכרנו תופעות של ילדים שלא יצאו לטיולים שנתיים כי יד ההורים לא הייתה משגת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

סער הסביר כי הסבסוד ינוע בין 40%-80%, על פי הדירוג החברתי-כלכלי של בית הספר. "בתי ספר בדירוג כלכלי הגבוה ביותר, הסבסוד יהיה 40% ועד 80% לבתי ספר בדירוג כלכלי נמוך יותר, וינוע בין 81 שקלים ל-162 בבתי הספר היסודיים, בין 155-310 שקלים לשנה לחטיבות הביניים, ובין 202 ל-404 שקלים לחטיבה העליונה". כמו כן, לדברי סער, להורים שנגבו מהם תשלומים על הטיולים השנתיים יהיו החזרים. "אנחנו בזה גם מקלים את נטל התשלומים על ההורים, גם עושים זאת בצורה של צדק חברתי", סיכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

עלייה במספר התלמידים החרדים

בנושא אחר, הציג שר החינוך בוועדה סקירה של פילוח התלמידים בבתי הספר היסודיים בישראל. לדבריו, בחינוך החרדי הייתה עליה במספר התלמידים. בעוד שבתשע"ב נמנו 189 אלף תלמידים בחינוך החרדי, בתשע"ג עלה המספר ל-199 אלף, שמהווה עלייה בשיעור של 5.29%. בחינוך הממלכתי דתי ילמדו בשנת הלימודים הקרובה 123 אלף תלמידים ובממלכתי 350 אלף. מדובר בעלייה של כ-7,000 תלמידים בחינוך הממלכתי לעומת השנה שעברה - בשיעור של 2.04% - ובכך חזרו בתי הספר הממלכתיים למקום שבו היו לפני עשור. בממלכתי-דתי נרשמה עלייה של כ-2,000 תלמידים מהשנה החולפת, המהווה 1.65%. "החינוך החרדי גדל בעקומה משמעותית יותר, אבל יש מגמה מאוד משמעותית, ממגמה של התכווצות משמעותית שהייתה מאמצע שנות ה-90 עד אמצע העשור הקודם – המגמה התהפכה", אמר סער.

גם במגזר הערבי נרשמה עלייה במספר התלמידים שיפתחו השנה את שנת הלימודים, כשמספרם עלה מ-409 אלף ל-417 אלף. לעומת המגזר הערבי, כלל המערכת היהודית עלתה מ-1,123,000 ל-1,150,000.

התמקדות בפועלם של בגין ובן גוריון

נושא שהיה שנוי במחלוקת במיוחד, הוא הכוונה להתמקד השנה בבתי הספר במנהיגותם של שני ראשי ממשלה - בן גוריון ובגין – וללמד את דמותם, חזונם ופועלם. יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, מחה על העניין ודרש ללמד דברים ייחודיים בבתי הספר הערביים, כמו שבחינוך הממלכתי דתי הכניסו לספרי הלימוד את הרב אברהם יצחק הכהן קוק, שנחשב למייסד הציונות הדתית. סער השיב כי, "אני חושב שהידע על שני ראשי הממשלה חשוב בכל המגזרים לכל התלמידים, גם במגזר הערבי, והנחיתי למצוא גם תכניות ייחודיות. למשל, למנחם בגין היה ויכוח קשה מאוד על הממשל הצבאי כלפי ערביי ישראל. נכון, השקפת העולם שלנו שונה. אין כוונה לחנך את התלמידים במגזר הערבי להצביע ליכוד. הכוונה היא להקנות ידע והייתי עושה עוול למגזר הערבי אם לא היו לומדים על בן גוריון ובגין. אני לא חש צורך להתנצל".

בנוסף, התייחס סער להורדת התשלומים על ספרי הלימוד ואמר כי "הורדת התשלומים על ספרי הלימוד מבחינת משפחות זה כמו הורדת משכנתה שנייה מהגב, עשינו הקלה של הליכים בירוקרטיים". סער הוסיף כי "אנחנו מקימים מנהל אכיפה ופיקוח, מבצעים מהלך של הוזלת ספרי הלימוד על ידי קביעת פרמטרים לספרים, האכיפה תכלול מניעת שימוש על ספרים שלא מאושרים". סך החיסכון להורים עומד לדבריו על 140 מיליון שקלים בשנה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully