וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: כ-250 בני אדם נהרגו בשתי רעידות אדמה

רעשי האדמה שהורגשו ליד תבריז גרמו לפציעתם של 2,000 בני אדם נוספים, ולהיסטריה בקרב התושבים. תושבי האזור הונחו לשהות הלילה ברחובות מחשש לרעשי משנה. טורקיה שלחה סיוע

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

לפחות 250 בני אדם נהרגו ו-2,000 נוספים נפצעו בשתי רעידות אדמה שפקדו אתמול (שבת) את צפון-מערב אירן. כך דיווחו סוכנויות הידיעות הממלכתיות בטהרן. על פי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים, באזור האסון הורגשו כ-20 רעשי משנה, שגרמו לאלפי בני אדם להימלט מבתיהם לרחובות, וכ-16,000 תושבים מן האזור שוכנו במקלטי חירום שהוקמו סמוך לעיר.

רעידת אדמה באירן גרמה למותם של 153 אנשים, אוגוסט 2012. AP
הגישה לאזור האסון חסומה. צוותי חילוץ מטפלים בפצועים בין הריסות בתבריז/AP

החשש בקרב השלטונות בטהרן כעת הוא מעלייה במניין הנפגעים. כלי התקשורת דיווחו על לכודים רבים בין הריסות מבנים שקרסו, בעוד שצוותי חילוץ עדיין לא הצליחו להגיע לאזור האסון.

המרכז הגיאולוגי בארצות הברית דיווח כי רעידת האדמה הראשונה, בעוצמה 6.4 דרגות בסולם ריכטר, הורגשה כ-60 קילומטרים צפון-מערבית לעיר תבריז. רעש האדמה השני בעוצמה 6.3 דרגות, הורגש כ-11 דקות לאחר מכן סמוך לעיר.

סוכנות הידיעות החצי-רשמית באירן, "פארס", דיווחה כי רעידת האדמה השנייה פגעה בעיקר בעיירה ורזחאן. "הרעש החזק גרם להמוני תושבים לברוח מבתיהם מחשש לפגיעה נוספת", נכתב בדיווח. סוכנות הידיעות האירנית IRNA דיווחה, לפי גורם רשמי מקומי, כי עד כה חולצו 210 בני אדם מהריסות מבנים שקרסו בעיירה. "73 גופות הועברו למכון הפתולוגי שבמחוז", מסר הגורם, והוסיף: "כיוון שמצבם של פצועים רבים מוגדר אנוש ואנשי חילוץ עדיין מנסים לחלץ לכודים, אני צופה שמספר הנפגעים יעלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

תושבת העיר תבריז, המתגוררת מחוץ לאירן, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "בדיוק שוחחתי עם אמי בטלפון, ולפתע היא אמרה שיש שם רעידת אדמה. השיחה בינינו מיד נותקה. אלוהים אדירים, מה קרה שם?".

העיר תבריז נחשבת לעיר מרכזית בצפון-מערב אירן וחלק ממתקני הגרעין של המשטר נמצא בה. סוכנות ידיעות מקומית הודיעה כי בקרב תושבי העיר עצמה לא ידוע על נפגעים. על פי הדיווח, האזורים הכפריים שמסביב לתבריז ספגו את מירב הנזק. חבר הפרלמנט האירני, עבאס פלאחי, מסר לסוכנות "פארס", כי להערכתו עד כה צוותי ההצלה לא הצליחו להגיע לעשרה עד 20 מהכפרים שניזוקו.

תושבי הכפרים הונחו על ידי הרשויות להישאר מחוץ לבתיהם במשך הלילה הקרוב, מחשש לרעשי משנה נוספים. פלאחי הוסיף כי תושבים רבים זקוקים לסיוע הומניטרי דחוף. ארגון הסהר האדום הטורקי הודיע כי ישלח ציוד הומניטרי לתושבים.

רעידת אדמה באירן גרמה למותם של 153 אנשים, אוגוסט 2012. AP
אישה מבוגרת שנפגעה באחת מרעידות האדמה/AP

השתתף בהכנת הידיעה: משה חי-הגיגת

עוד באותו נושא
שוב רעש אדמה באיטליה, 15 הרוגים, לכודים רבים
רעידות אדמה גם במקסיקו וארה"ב: אין חשש לצונאמי

(עדכון ראשון: 19:20, 11.08.12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully