וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת הבכיר הסיני הודתה ברצח: "חששתי לחיי בני"

11.8.2012 / 0:01

גו קאי-לאי, אשתו של הפוליטיקאי לשעבר בו שי-לאי, הודתה בהריגתו של ידיד המשפחה הבריטי, כך דווח בסוכנות הידיעות הסינית שינחואה. "אתמודד בשלווה עם כל גזר דין", אמרה

גו קאי-לאי, רעייתו של מי שהיה עד לאחרונה אחד הפוליטיקאים המשפיעים בסין, בו שי-לאי, הודתה בהריגתו של איש העסקים הבריטי ניל הייווד בחודש נובמבר האחרון, כך דיווחה אתמול (שישי) סוכנות הידיעות הממשלתית שינחואה. לפי הדיווח, גו חששה לחיי בנה שלמד באוניברסיטה באנגליה. "במהלך הימים הללו בנובמבר, סבלתי מהתמוטטות נפשית לאחר שגיליתי כי בני היה בסכנה. הטרגדיה שנוצרה על ידי לא השפיעה רק על ניל, אלא גם על מספר משפחות", כך ציטטה סוכנות הידיעות את בו במסגרת השימוע במשפט הרצח.

תגובתה הראשונה של גו לפרשת הרצח הופיעה בסוכנות הידיעות הסינית, שציינה כי היא ועוזרו של בעלה, ז'אנג שיאו-ג'ון, "הודו ברצח בכוונה תחילה", כשהרעילו את הייווד בנובמבר האחרון.

מתוך שידורי הטלוויזיה הסינית: גו קאי-לאי, אשת הפוליטיקאי המודח בו שי-לאי, עומדת לדין על רצח ניל הייווד בבית המשפט בעיר האיפיי. רויטרס
הודתה ברצח בכוונה תחילה, גו קאי-לאי/רויטרס

"אני אומרת לבית המשפט בכובד ראש כי על מנת לשמור על כבוד החוק, אקבל ואתמודד בשלווה עם כל גזר דין ואני גם מצפה להחלטה הוגנת וצודקת של בית המשפט", אמרה גו שלשום בבית המשפט, לפי הדיווח בשינחואה. "הפרשה הזו הייתה כמו סלע כבד שלוחץ עלי למעלה מחצי שנה. איזה סיוט", אמרה גו.

התקשורת בסין הוסיפה כי גו הודתה שרצחה את ידיד המשפחה, שסייע לבנה להתקבל ללימודים באנגליה, רק לאחר שהיא חשה שהוא מהווה איום על בנה. המידע האחרון על הפרשה הופיע באותו היום בו נחשף כי ארבעה שוטרים הודו שניסו לטייח את פרשת הרצח. גורם רשמי מסר כי השוטרים ניסו לגונן על גו מאשמת הרצח של הייווד.

ההצהרה של הגורם שניתנה לאחר 11 שעות של שימוע בדלתיים סגורות, חושפת לראשונה כי היה ניסיון לטייח את העובדות בפרשה ולהסתיר את העובדה שאשת הפוליטיקאי הבכיר ביצעה את הרצח. גו עצמו בחר שלשום שלא להגיב על האישום נגד אשתו.

אבטחה משטרתית כבדה מחוץ לבית המשפט בעיר האיפיי, מזרח סין, בו עומדת אשת הפוליטיקאי גו קאי-לאי לדין באשמת רצח אזרח בריטי, 9 באוגוסט 2012. רויטרס
אבטחה כבדה מחוץ לבית המשפט בעיר האיפיי/רויטרס

המשפט, הטעון ביותר מבחינה פוליטית שנערך בסין זה לפחות שלושה עשורים, נפתח שלשום תחת אבטחה כבדה של מאות שוטרים. אלו גררו ועצרו שני מפגינים מחוץ לבית המשפט בעיר בעיר האיפיי שבמזרח המדינה. שעות לאחר שנפתח המשפט, הכריזו פקידי בית המשפט כי הוא הסתיים. עדיין לא ברור מתי תתפרסם הכרעת הדין.

בחמישי בשעות אחר הצהריים, כונסה בבית המשפט מסיבת עיתונאים, בה נמסר כי הוא הסתיים. פקיד בית המשפט, טנג יי-גאן, אמר כי גו ושותפה למעשה, משרתה, ז'אנג שיאו-ג'ון, לא כפרו בעובדות שהופיעו בכתב האישום. הוא לא מסר מתי תפורסם הכרעת הדין של השופטים, אולם חזר על התיאור המופיע בכתב האישום, שפורסם כבר לפני מספר שבועות בסוכנות הידיעות הממלכתית. לפי כתב האישום, גו וז'אנג השקו את הייווד באלכוהול, וכשהיה שיכור והחל להקיא הוא ביקש מהם מים. הם השקו אותו מכוס מים, שאליה החדירו מבעוד מועד רעל מסוג ציאניד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully