וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תקף את מזכ"ל האו"ם: "מקומך אינו בטהרן"

טל שלו

11.8.2012 / 0:01

ראש הממשלה שוחח עם באן קי מון, לנוכח הדיווחים על השתתפותו בכינוס המדינות הבלתי מזדהות באירן. "איני רואה כל סיבה לביקור במדינה ששלטונה שם לו למטרה להשמיד את ישראל"

מתחזק הלחץ בישראל נגד כינוס המדינות הבלתי מזדהות של האו"ם, שצפוי להתכנס בסוף החודש בטהרן, על אף ניסיונותיהן של מעצמות המערב להביא לבידוד המשטר האירני בזירה הבינלאומית: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח אתמול (שישי) עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ותקף אותו בחריפות לנוכח הדיווחים על כוונתו להשתתף בכינוס. "התאכזבתי לשמוע על כוונתך להשתתף בכינוס", אמר נתניהו לבאן והדגיש: "נסיעתך הצפויה לטהרן החודש היא טעות גדולה, גם אם היא נעשית מכוונות טובות. איני רואה כל סיבה לביקור במדינה ששלטונה הוא אנטישמי ושם לו למטרה להשמיד את מדינת ישראל".

"בשנים בהן אתה מכהן כמזכ"ל האו"ם נהגת בצורה הגונה. גם אם זאת לא כוונתך, ביקורך באירן יעניק לגיטימיות למשטר שמהווה את האיום הגדול ביותר לשלום וביטחון העולם", ציין נתניהו. בסיום השיחה הדגיש נתניהו בפני באן – "אדוני המזכ"ל, מקומך אינו בטהרן".

נתניהו שב ותקף את הניסיון לנהל משא ומתן דיפלומטי להפסקת תכנית הגרעין האירנית, ואמר כי "למרות המלצות מועצת הביטחון, הסנקציות הקשות, והצעות חוזרות ונשנות להגיע לפתרון דיפלומטי - המשטר האירני מתעלם מהקהילה הבינלאומית, מוליך שולל את פקחיה ושועט לממש את כוונתו להצטייד בנשק גרעיני". לדברי נתניהו, השתתפותו של באן בוועידה היא בגדר "הענקת פרס לעזות מצח אירנית". נתניהו הוסיף: "להעניק לגיטימיות, אפילו ללא כוונה, למשטר שקורא בגלוי ופועל בגלוי לחיסולה של מדינה אחרת החברה באו"ם תכתים אותך ואת הארגון שאתה עומד בראשו".

נתניהו בפגישה עם באן קי מון, פברואר 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"הענקת פרס לעזות מצח אירנית". מזכ"ל האו"ם בביקור בישראל בחודש פברואר/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

בסוף החודש, צפויות להתכנס בטהרן 116 החברות בגוש המדינות הלא מזדהות של האו"ם (NAM), בכינוס שמעורר זעם בישראל, על רקע הניסיון לבודד את אירן בזירה הבינלאומית לנוכח המאבק בפרויקט הגרעין שלה. מקורו של הארגון במדינות שביקשו לא להזדהות עם המערב או עם הגוש המזרחי בשנות המלחמה הקרה. בישראל זעמו על כך שחלק מהמשתתפות בכנס - ובראשן הודו - המקיימות יחסים דיפלומטיים ואף ידידותיים עם ישראל, נתנו ידן לקיום הכנס בטהרן. במשרד החוץ החלו בשבועות האחרונים בניסיון לטרפד את השתתפותן של מדינות מרכזיות בעולם בכנס. במשרד לוחצים להוריד את דרג הייצוג באירוע, בין היתר על רקע ההערכה שאירן מתכוונת לנצל את הכנס כדי להעביר החלטה המגבה את זכויותיה להעשרת אורניום ואנרגיה גרעינית. בשבוע האחרון, נודע כי גם מזכ"ל האו"ם צפוי להשתתף בכינוס, מהלך שמעורר זעם גדול בישראל.

"המשטר האירני מחויב להשמדת מדינת ישראל"

נתניהו שב וחזר על ההאשמות החריפות נגד אירן. לדבריו, המשטר בטהרן מאיים על מדינות ברחבי המזרח התיכון, ומהווה יצואן הטרור הגדול ביותר בעולם: "אי אפשר להפריז בסכנה שהוא מהווה למדינת ישראל. המשטר האירני מחויב להשמדתה של מדינת ישראל, ומצהיר באופן גלוי על כוונתו להשמיד את מדינת ישראל".

נתניהו סקר בפני באן התבטאויות חריפות של ההנהגה האירנית המצביעות על כוונותיו, ובין היתר הפנה לאמירתו של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בשבוע שעבר, אז טען כי "כל אוהבי החופש והצדק בעולם מחויבים להתאחד כדי להשמיד את הישות הציונית". בחודש יוני, הוסיף נתניהו, השתמש סגן נשיא אירן בוועידה בחסות האו"ם כבמה לנאום אנטישמי מרושע, שבו האשים את הציונים באחריות לסחר סמים בינלאומי, ובמאי האחרון אמר רמטכ"ל צבא אירן שהמדינה האירנית מחויבת להשמדתה המלאה של ישראל.

"זה מה שהמשטר האירני אומר אדוני המזכ"ל - והנה מה שהוא עושה", אמר נתניהו לבאן, "הוא מנהל מסע טרור עולמי ב-24 מדינות על פני חמש יבשות, כולל מתקפת הטרור הרצחנית האחרונה בבולגריה. הוא מחמש את החיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלמי כדי ששלוחותיו אלה ימשיכו בירי אלפי טילים על ערי ישראל ואזרחיה. והגרוע מכל - המשטר האירני ממשיך בתכנית הנשק הגרעיני שלו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully