וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בירושלים: נשים במודעות על גבי אוטובוסים

במסגרת קמפיין של "תנועת ירושלמים", הנאבקת בהדרת נשים מהמרחב הציבורי בעיר, יופיעו נשות הארגון על גבי המודעות. "תופעת הדרת נשים בירושלים קיימת כבר שמונה שנים"

חברת הפרסום "כנען", זכיינית הפרסום של קואופרטיב התחבורה הציבורית "אגד", הודיעה היום (רביעי) כי בימים הקרובים תעלה קמפיין מודעות של "תנועת ירושלמים" בבירה, תחת המסר "ירושלמיות, נעים להכיר". על גבי המודעות יופיעו נשים המייצגות את התנועה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נוהג שנמשך כבר שמונה שנים". מתוך קמפיין הפרסום של תנועת הירושלמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה זמן רב שחברת הפרסום ו"אגד" העדיפו שלא להציג נשים על גבי מודעות פרסום באוטובוסים בירושלים, מחשש שהן יושחתו על ידי חרדים קיצונים. בעקבות עתירה שהגישה "תנועת ירושלמים" לבג"ץ לפני כשמונה חודשים, בדרישה להסדיר את הנושא, הודיע משרד התחבורה כי יתנה מתן רישיונות למפעילי תחבורה ציבורית בהתחייבות שלא להפלות אף אדם מסיבות דת, גזע, לאום או מין, בין היתר גם בפרסומות המוצגות על גבי האוטובוסים.

מנכ"ל חברת הפרסום, אוהד גבלי, אמר כי "לאור עמדת המדינה בבג"ץ, נעתרנו לבקשה להעלות את הקמפיין הנוכחי, מתוך תקווה כי אירועי הוונדליזם שאירעו בעבר וגרמו נזקים כלכליים כבדים לחברה לא יחזרו על עצמם".

מנכ"ל תנועת ירושלמים, אורי איילון, סיפר כי התנועה נאבקת בהקצנה ואפליה במרחב הציבורי בירושלים, כולל תופעת הדרת נשים. "הצלחנו לפתוח את אפיקי הפרסום בעיר למודעות עם נשים לאר מאבק מול העירייה בנושא. מדובר בנוהג שנמשך כבר שמונה שנים", אמר איילון. לדבריו, "כשניסינו להעלות מודעות גם באוטובוסים, חברת כנען התעקשה שנשים לא תפורסמנה על גבי השלטים. בעקבות פנייה לבג"ץ הודיעה המדינה כי האפליה על רקע דת, גזע ומין אסורה, ואני מקווה שנזכה בקרוב לראות את המודעות על גבי האוטובוסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully