וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "אובמה סבור שרומני ירוץ עם ראש ה-CIA"

תורם בכיר לקמפיין אובמה דיווח כי הנשיא לחש באוזנו את ההשערה לפיה רומני יבחר בגנרל פטראוס, הנחשב כמומחה לענייני חוץ, לתפקיד סגנו. הבית הלבן: "זה מעולם לא קרה"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, סבור שמיט רומני יבחר בראש ה-CIA, הגנרל דיוויד פטראוס, למועמד מטעמו למשרת סגן הנשיא - כך דיווח היום (שלישי) אתר האינטרנט Drudge Report. האתר מצטט תורם בכיר לקמפיין של אובמה, שאמר כי הנשיא האמריקני לחש זאת באוזניו. לדברי התורם, נראה שאובמה "כלל אינו מתלוצץ".

בתקופה האחרונה התרבו הדיווחים לפיהם המועמד הרפובליקני שוקל את מועמדותו של פטראוס, שהיה מפקד בכיר בצבא. הוא נחשב כמומחה למדיניות חוץ, וכזה שיוכל לאזן את חוסר-ניסיונו המוחלט של רומני בזירה הבינלאומית, שעורר נגדו ביקורת מהולה בלעג. פטראוס, שנתפש כאיש שמעולם לא היו לו שאיפות פוליטיות, פיקד על כוחות נאט"ו באפגניסטן והיה מצביא המערכה בעירק.

לפי שעה, לא נמסרה תגובה מצד מטהו של רומני.

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, הכחיש את הדיווח. "אני יכול להגיד בביטחון שמעולם לא 'נלחשה' כזו הערכה מפיו של הנשיא", אמר. לשאלת אחד הכתבים בבית הלבן, הדגיש קרני בגיחוך: "כדאי שתהיו בטוחים במקורות שלכם".

מיט רומני, יולי 2012. AP
חוסר-ניסיונו המוחלט בזירה הבינלאומית עורר נגדו ביקורת מהולה בלעג. רומני/AP

אתר Drudge אינו מהחביבים על הבית הלבן. האתר, המבוסס לרוב על קישורים לכלי תקשורת אחרים, התפרסם ב-1998 כשחשף את פרשת מוניקה לווינסקי, אחרי שכלי תקשורת אחרים, ובראשם ניוזוויק, חששו נוכח רמת אמינותו של הסיפור. האתר מביא לעתים קרובות דיווחים בלעדיים, אך לא תמיד ניתן לדעת מה המקור להם.

עד כה הועלו השערות רבות לגבי זהות מועמדו של רומני למשרה, שהתמקדו בשלושה מועמדים. השם המוכר מבין השלושה הוא זה של מושל מדינת מינסוטה, טים פולנטי, שאף היה במשך מספר חודשים מועמד לנשיאות, אך פרש מהמרוץ באוגוסט כיוון שהסקרים לא בישרו לו טובות. השניים הנוספים הם מושל מדינת לואיזיאנה, בובי ג'ינדאל, והסנטור רוב פורטמן ממדינת אוהיו.

באופן מסורתי, המפלגה הרפובליקנית נוהגת להציג את מועמדה לסגן הנשיא בוועידת המפלגה, שתתקיים השנה בטמפה שבפלורידה, ב-27 באוגוסט - אולם רבים במפלגה מאמינים כי רומני יחרוג מהמנהג, ויודיע על זהות סגנו עוד קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully