וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על הגזירות: "הבטיחו ביבי קינג - קיבלנו סטיבי וונדר"

פנחס וולף

7.8.2012 / 0:00

לצד ברכות מצד שר האוצר ויו"ר הקואליציה על אישור הגזירות הכלכליות במליאת הכנסת, הביעו ח"כים רבים את מורת רוחם. "הציבור למד שהממשלה בראשות נתניהו אינה מייצגת אותו"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אמיר קוטיגרו

לאחר שמליאת הכנסת אישרה אמש (שני) את הגזירות הכלכליות, הכוללות את העלאת המע"מ ומס ההכנסה לבעלי משכורת הגבוהה מ-14,400 שקלים בחודש, אמר שר האוצר, יובל שטייניץ, כי הכנסת גילתה היום בגרות ואחריות. "מדינת ישראל הוכיחה שוב את הדבר החשוב הזה – משילות כלכלית. לא כלכלת בחירות, לא שיקולי פריימריז", אמר שטייניץ. כמו כן, הוא פרס את לוח הזמנים לתקציב 2012.

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, בירך גם הוא על אישור החוק לצמצום הגירעון, ואמר כי מדובר בצעדים הכרחיים שישמרו על המשק הישראלי אל מול המשבר הכלכלי העולמי. "בסופו של דבר, הציבור מבין שמדיניות כלכלית אחראית תמנע את קריסת הכלכלה הישראלית כפי שקרה במדינות אירופה. יש במדינת ישראל מעט מנהיגים פוליטיים שמוכנים להעדיף את טובת הכלכלה הישראלית על חשבון אינטרס פוליטי".

עוד על הגזירות הכלכליות:
מליאת הכנסת אישרה את הגזירות הכלכליות
היום תאושר העלאת המסים; ח"כ גפני: "מדיניות גרועה"
שר האוצר החליט לדחות את העלאת המע"מ בחודש

מליאת הכנסת , אוגוסט 2012. מגד גוזני
תגובות בעד ונגד, לאחר אישור הגזירות הכלכליות במליאת הכנסת/מגד גוזני

תגובות הנגד לא איחרו להגיע. יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה כי "הציבור למד היום שממשלת ישראל בראשות נתניהו אינה מייצגת אותו, את צרכיו ואת המדינה במובנה הרחב. יד אחת סטרה היום למעמד הביניים ולעניים בפרצופם והיד השנייה חילקה מתנות חינם לשכבת השומן הצרה של החברה הישראלית".

לדבריה, "נתניהו דבק בשיטה כלכלית קפיטליסטית קיצונית אשר מותירה מאחור אזרחים מן השורה, מפקירה אותם לשחיקה ולסבל ומטפחת ומעשירה את העשירים ביותר". יחימוביץ' סיכמה ואמרה כי "מדיניות זו מחלישה את המדינה ומפרקת אותה. יש לשים לה קץ במהירות לפני שאסון הכרמל יהיה רק דוגמה אחת מני רבים להפקרת הממשלה את אזרחיה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"נתניהו לוקה בעירוון חברתי מוחלט"

ח"כ איתן כבל (העבודה) אמר כי "נתניהו לוקה בעיוורון חברתי מוחלט, העיתונים בחו"ל הבטיחו לנו ביבי קינג אבל בסוף קיבלנו סטיבי וונדר. ראש הממשלה ממשיך להוביל את מעמד הביניים אל חבל התלייה, והיום הגיע לשלב הידוק החבל סביב צווארו. הציבור במדינת ישראל מרגיש את ידה של הממשלה שחדרה היום עמוק אל כיסו, ואת המחאה האמיתית יביע בקלפי. מי שהתפאר בהישגים כלכליים שלו צריך גם לקחת אחריות על כישלונות כלכליים. הגיעה השעה לשלוח את נתניהו הביתה".

גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמר כי "שטייניץ ונתניהו מציגים את התוכנית שלהם כאילו לא קיימות אלטרנטיבות לסגירת הגירעון, אבל יש המון אלטרנטיבות שלא דורסות את מעמד הביניים ואת העיניים. הסיבה שלא מיישמים אותן היא לא שאי אפשר או שאין ברירה, אלא שנתניהו החליט לחסל את מדינת הרווחה ולהיטיב עם מקורביו, בעלי ההון".

בנוסף לגזירות שאושרו, אישרה ועדת הכספים מספר העברות תקציביות, וביניהן 8.32 מיליון שקלים לתקצוב העתקת המבנים ביישוב מגרון, 5 מיליון שקלים לצורך תקצוב ישיבות ההסדר באמצעות ועדת התמיכות במשרד הביטחון, 120 מיליון ש"ח למקורות למימוש הסכם פשרה עם בעלי המניות, 500 אלף שקלים לשדרוג מערכות המחשוב במשרד ראש הממשלה, 12.4 מיליון שקלים למתאם הפעולות בשטחים לצורך תגבור מצבת הפקחים, 22.6 מיליון שקלים למשרד לביטחון הפנים לצורך שינויים פנימיים במשטרה וארגון מחדש של פלוגות במג"ב, 180 מיליון שקלים למשטרה לתגבור תקציב שכר וגמלאות של הארגון

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully