וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלסון כועס? "רומני מסרב לקרוא לשחרור פולארד"

ה"דיילי ביסט" מדווח כי איל ההון - ומקורבו של נתניהו - דחק במועמד הרפובליקני לתמוך בחנינה למרגל היהודי, אך קריאתו נפלה על אוזניים ערלות. האם רומני צריך לחשוש?

קרע בין איל ההון היהודי, שלדון אדלסון, לבן-טיפוחיו, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני? האתר האמריקני "דיילי ביסט", מדווח היום (שני) על מחלוקת של ממש בין השניים, באשר לסוגיית החנינה האפשרית למרגל היהודי ג'ונתן פולארד. לפי הדיווח, אדלסון - בעל חברות הקזינו, מקורבו של רה"מ בנימין נתניהו, מבעלי העיתון "ישראל היום" ומבכירי התורמים לקמפיין של רומני - לוחץ על המועמד הרפובליקני לקרוא לשחרורו מהכלא של המרגל, הנושא בארה"ב מאסר עולם בגין ריגול לישראל.

ואולם, נראה שלמרות הקול הפרו-יהודי שרומני משמיע, הוא לא ממהר לסתור את העמדה הרשמית שבה דובקים כל נשיאי ארצות הברית לדורותיהם, לפיה פולארד לא יזכה לחנינה, חרף ההפצרות המתמשכות מצד ישראל.

לפי הדיווח, רומני סירב לבקשתו של אדלסון - או דחה אותה בשלב זה, לכל הפחות - בנימוק שאין בידיו די חומר מודיעיני כדי להכריע אם פולארד ראוי לחנינה או לאו, ובנימוק שממילא יוכל להכריע בסוגיה רק לאחר שייבחר לתפקיד הנשיא (אם ייבחר, כמובן).

מדוע האמריקנים מתנגדים כל כך לשחרור פולארד?

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, מיט רומני. ירושלים, יולי 2012. רויטרס
צילום מחויך בירושלים בשבוע שעבר. רומני עדיף לישראל?/רויטרס

בחודש דצמבר של השנה שעבר, רומני כבר התבטא בנושא, בפגישה עם מנהיגים יהודים. מלקולם הונליין, סגן יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים, מצוטט בכתבה שפורסמה היום, באומרו כי רומני "לא אמר (אז) את מה שהקהל רצה לשמוע". לדברי הונליין, רומני אמר לקהל במפגש כי גם כששימש מושל מסצ'וסטס, הוא לא נהג להתערב בהחלטות של בתי המשפט, אלא אם היה בהן משום "דין לא-הולם". לפי הונליין, באותו מפגש, הקהל אמר לרומני כי הרי שגם במשפט פולארד היה "גזר דין לא-הולם" - אך רומני התעקש כי הוא ידון בסוגייה רק כשיהיה נשיא.

חנוכה הבא - בבית הלבן?

הדיווח באתר – המובא מפי אלי לייק, הפרשן הבכיר של ניוזוויק ושל "דיילי ביסט", ומפי כתב ניוזוויק בירושלים, דן אפרון - מתבסס על שיחות שניהלו מקורות שונים עם אדלסון ורומני. לפי הדיווח, מדובר ברק אחד מכמה נושאים שבהם רומני חולק על אדלסון, הנחשב לאחד מהיהודים העשירים בעולם, ושעד כה תרם לקמפיין שלו עשרות מיליוני דולרים: ראשית, אדלסון ביקש שרומני יצהיר בפומבי ששיחות השלום בין ישראל לפלסטינים הן "בזבוז זמן", מכיוון שהפלסטינים אינם מוכנים לנקוט צעדים לקראת ישראל, ואף דרש ממנו "מחויבות חזקה יותר" בנוגע להצהרתו להעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. מחויבות זו, לפי אדלסון, מתבטאת בדרישה למעבר חד-צדדית של השגרירות לירושלים, ללא תיאום עם ישראל, בניגוד לעמדתו של רומני, שסבור שיש לעשות זאת רק בתיאום.

בתגובה לדיווח, דובר מטעמו של אדלסון אמר ל"דיילי ביסט" כי שני האישים אינם תמיד מסכימים זה עם זה. "אנשים שתומכים במועמדים נוטים לא-להסכים עמם בנושאים מסוימים", מסר הדובר, רון ריס. עם זאת, הוא ביקש להדגיש שרומני ואדלסון מסכימים במרבית הנושאים החשובים.

הדובר התבקש להשיב לשאלת המפתח, שמעסיקה פרשנים רבים בארה"ב: האם אדלסון מצפה לתמורה כלשהי מרומני עבור התמיכה בו - עבור עשרות מיליוני הדולרים שהוא תורם לו ומגייס עבורו - אחרי שתחילה תמך במועמד ניוט גינגריץ'. בתגובה, השיב הדובר: "הוא (אדלסון) מקווה לקבל הזמנה למסיבת חנוכה בבית הלבן".

לקריאה נוספת
צפו בסרטון של ה-CIA שמזהיר מפני פולארד
בארה"ב מדגישים: אין שינוי בעמדת החנינה
רומני בישראל: לא על הכסף לבדו, אבל בעיקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully