וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיגוע תוכנן מחוץ לבולגריה, הפצצה הורכבה כאן"

בכיר במשרד הפנים בסופיה אמר שמחקירת הפיגוע בבורגס עולה "בוודאות" שהמחבל - או המחבלים - תכננו את הפיצוץ הרחק מגבולות המדינה. לדבריו, ייתכן שהמחבל כלל לא רצה להיהרג

הפיגוע בשדה התעופה בבורגס, שגבה את חייהם של חמישה ישראלים ונהג בולגרי, תוכנן מחוץ למדינה - כך טען הבוקר (שבת) ראש מטה משרד הפנים הבולגרי בראיון לעיתון מקומי. עם זאת, לדברי הפקיד, קאלין גאורגייב, הפצצה הקטלנית ככל הנראה הורכבה בבולגריה, במיקום סמוך לזירת הפיגוע, מכיוון שהמחבל - או המחבלים - העדיפו לא לטלטל אותה בין מדינות שונות. את הדברים אמר גאורגייב לעיתון "24 שעות", ואת הראיון תרגמה סוכנות הידיעות AFP.

לדברי גאורגייב, "ניתן בוודאות לומר שהפיגוע תוכנן, הוכן והוצא לפועל על ידי אנשים שנמצאו רחוק מאוד מבולגריה". הוא תיאר את פעולתם כאנשים ש"באים, פעולים ועוזבים". עם זאת, בדבריו לא ציין הפקיד אם מדובר במחבל אחד או יותר, ולא התייחס לדיווחים הסותרים בנושא. "איני יכול לדבר על 'הטרור מבית', לכאורה", הבהיר, אך הסכים לומר כי "האנשים שתכננו את הפיגוע לא הסתייעו בתשתית פלילית כתמיכה לוגיסטית". לדבריו, רכיבי הפצצה הם כאלה שניתן לרכוש בכל חנות - "הן בבולגריה והן בחו"ל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איור ממוחשב של פני חשוד נוסף בביצוע הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתייחסו לדיווחים השונים על זהות המחבל, אמר גאורגייב כי "לא ניתן לאשר אף אחד מכיווני החקירה, אך אפשר לומר כי המחבל אינו 'מתאבד טיפוסי". לדבריו, יש סבירות גבוהה שהמחבל "היה קורבן של טעות שעשה", וכלל לא התכוון להתפוצץ עם המטען אלא להניח אותו ולהימלט.

שר בולגרי לנשיא פרס: משוכנעים בזהות המחבל

לדברי הפקיד הבולגרי, אישוש זהות המחבל נמצא בעדיפות עליונה מבחינת החוקרים. השבוע פרסמה משטרת בולגריה הדמיית פנים של האדם החשוד בביצוע פיגוע ההתאבדות. האיור, שפורסם ביום רביעי, מתבסס על ממצאי נתיחת הגופה שבידי המשטרה ועל דיווחים שנאספו מעדי ראייה. באיור נראה גבר בהיר ובעל שער כהה. בהודעת משרד הפנים של בולגריה, נאמר כי האיור נוצר בעזרת "טכנולוגיות מודרניות", וכי הוא הופץ כדי לאפשר לכל אדם לסייע בזיהוי המחבל, אזרחותו ומוצאו.

בתחילת השבוע, נפגש הנשיא שמעון פרס עם שר התיירות הבולגרי, דיליאן דוברב, שעדכן אותו על ההתקדמות בחקירת הפיגוע. לדברי השר הבולגרי, שביקר בארץ, שירותי הביטחון בארצו "משוכנעים שהאדם שתועד במצלמות האבטחה הוא האדם שביצע את פיגוע ההתאבדות".

בשבוע שעבר, דווח כי המשטרה בבולגריה פנתה לרשויות בבלגיה, בבריטניה ובפילנד כדי שיסייעו לה בחקירה. היום דווח בבולגריה כי נבדק קשר גם מול הרשויות בלבנון. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, אין אישור נוסף לדיווח הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully