וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הקונגרס אישר להחריף את הסנקציות נגד אירן

2.8.2012 / 2:54

חבילת העיצומים עברה כמעט פה אחד לאישור אובמה. מטרתה לפגוע בבנקים המסייעים בסחר הנפט עם אירן, בחברות ביטוח ובחברות שילוח. "הסנקציות החזקות ביותר נגד מדינה כלשהי"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

בעוד ארצות הברית מתאמצת לשכנע את ישראל ברצינותה במאמץ נגד הגרעין האירני, הקונגרס האמריקאי אישר הלילה (חמישי) חבילה חדשה של סנקציות נגד אירן, במסגרתה יוטלו עיצומים על בנקים, חברות ביטוח וחברות שילוח המסייעים לטהרן במכירת הנפט שלה. "החוק נועד להדק את טבעת החנק על המשטר מעבר לכל מה שנעשה עד כה", ציינה יו"ר הוועדה לענייני חוץ של בית הנבחרים, אילנה רוס-לטינן.

"יש עוד שאנחנו יכולים לעשות, עוד שנעשה אם אירן לא תשים קץ לתכנית הנשק הגרעיני באופן מוחלט וניתן לאימות", אמר הדמוקרט הבכיר בפאנל ועדת החוץ, האוורד ברמן. החוק אושר בסנאט פה אחד, לאחר שבבית הנבחרים אושר על ידי מחוקקים משתי המפלגות ברוב של 421 מול שישה. כעת, לאישורו הסופי של החוק נדרשת חתימתו של הנשיא אובמה.

החבילה החדשה מתבססת על הסנקציות על סחר הנפט האירני שנחתמו על ידי הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, בדצמבר האחרון, אשר הובילו את יפן, דרום קוריאה, הודו ומדינות נוספות לקצץ ברכישת הנפט מהמדינה. מאחורי החוק עמדה השדולה האמריקאית למען ישראל, אשר טענה כי הצעדים החדשים, בשילוב עם הסנקציות הקיימות, "מייצגים את מערכת הסנקציות החזקה ביותר לבידוד מדינה כלשהי בעולם בזמן שלום".

שר הביטחון אהוד ברק עם שר ההגנה של ארה"ב, ליאון פנטה, מארוחת ערב משותפת במלון קינג דיוויד, ירושלים,יולי 2012. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
פנטה וברק/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ביקורו של שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, בישראל בימים האחרונים היווה אחד מתוך שורת ביקורים מדיניים מארצות הברית, בין היתר במטרה להרגיע את ישראל בנוגע לכוונותיה כלפי אירן, ולשכנע אותה לתת לנתיב הדיפלומטי לעשות את שלו. עם זאת, גם בוושינגטון מבינים שהסנקציות שהוטלו עד כה אינן מספיקות כדי לעצור את הגרעין האירני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הבית הלבן: מסכימים עם נתניהו כי אירן ממשיכה בפיתוח הגרעין

אמש, אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני כי הממשל האמריקאי מסכים עם עמדתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיה אירן לא חזרה בה מכוונתה לפתח נשק גרעיני, על אף הסנקציות שהטילו עליה מדינות המערב. בתדרוך לכתבים שקיים במטוס הנשיאותי, "אייר פורס 1", הוסיף קרני כי "למרות האכזבה מכך, הטלת הסנקציות השפיעו על הכלכלה האירנית". על פי דוברו של הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, "אירן עדיין לא קיבלה החלטה לנטוש את התכנית לפתח נשק גרעיני".

רק לפני יומיים, הודיע הנשיא אובמה על סנקציות חדשות על טהרן, המתמקדות במגזר הפיננסי ובמגזר האנרגיה, "כדי להראות לממשל בטהרן שהוא נושא באחריות לפעולותיו", אמר הנשיא האמריקאי. "אם הממשל בטהרן ימשיך בהתנגדותו, חשוב שלא יהיה ספק שארצות הברית ובעלות בריתה ימשיכו ללחוץ ולהגביר את הסנקציות".

בין היתר, התמקדו בהודעת הבית הלבן בשני גופים – בנק קונלון הסיני ובנק אילאף האיסלמי בעירק, שעל פי החשד ביצעו העברות של מיליוני דולרים לבנקים אירניים הכפופים לסנקציות הבינלאומיות, ואשר סייעו לתכנית הגרעין. שני הגופים הללו הוכנסו ל"רשימה שחורה", ונאסר על חברות אמריקאיות לסחור עמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully