וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' על שחם: "לא לטאטא אירועים קשים"

1.8.2012 / 20:01

השר לביטחון פנים התייחס לחשדות נגד מפקד מחוז ירושלים, והבהיר: "לא אתן יד ולא אתעלם מניצול יחסי מרות". לקיצוץ האפשרי בתקציב משרדו קרא "איום ממשי על החברה"

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' התייחס היום (רביעי) לראשונה לפרשת חקירתו של מפקד מחוז ירושלים, ניסו שחם, החשוד בביצוע עבירות מין, והבהיר כי אירוע זה לא חלף על פניו. "לא אתן יד ולא אתעלם מניצול יחסי מרות, מאי דווח ומכל התנהגות לא חוקית אשר פוגעת בארגון. לא אתן לכל גורם לטאטא ולהתעלם מאירועים קשים ככל שיהיו". הדברים נאמרו במהלך טקס חניכת תחנת משטרה חדשה ביישוב קדימה בשרון.

בשלב זה, פנה השר הממונה על השוטרים, ואמר באופן מפורש: "אני דורש ומצפה מקציני ושוטרי משטרת ישראל להקפיד הקפדה יתרה בכל הנוגע להתנהגות ומשמעת עצמית אשר הולמת את ערכי הארגון. עיני הציבור כלו מופנות אל לובש המדים כדוגמא ומופת, וכך יש לנהוג".

הוא הדגיש שלא תהיה חשיבות להיכרותו עם שחם על החקירה. "אני מכיר את מפקד המחוז שנים רבות, קצין איכותי ומקצועי, הנושא כולו בחקירה כעת במחלקה לחקירות שוטרים, וכך אני מתייחס אליו". השר לביטחון פנים הוסיף ואמר: "איני עוסק בדיוני שיבוצים ומינויים, איני עוסק בפרטי הפרטים, אני מבין את התקשורת ורצונה לדווח על כל מהלך והתפתחות, אך איני יכול ואיני מתכון להיות חלק מכך כל עוד מתנהלת חקירה. מדבר באנשים, במשפחות, בנפשות".

פתיחת תחנת שדות,אוגוסט 2012. שלומי גבאי
"לא אתן יד ולא אתעלם מניצול יחסי מרות, מאי דווח ומכל התנהגות לא חוקית". אהרונוביץ' היום בטקס חניכת תחנת המשטרה/שלומי גבאי

בתוך כך, ביקש אהרונוביץ' מהציבור סבלנות, על מנת "לאפשר למחלקה לחקירות שוטרים למצות את החקירה. בשלב זה במחוז ירושלים שובץ ניצב מני יצחקי, אשר מונה רק לאחרונה כמפקד לה"ב ומכיר את המחוז על בוריו". לאור העניין הציבורי הגובר בפרשה, אמר "אין לי ספק שנעסוק בנושא, הן ברמה הערכית והן ברמה המעשית, אך בשלב זה יש להתאזר בסבלנות ולהמשיך בעשייה, בעבודת המשטרה, בניידות המגיבות לאירועים, בפענוח פשעים ולהניח לספקולציות. יינתן המענה הנדרש כאשר תתבהר התמונה".

"הקיצוץ מהווה איום ממשי על חוסנה של החברה"

באשר לכוונת משרד האוצר לקצץ כ-180 מיליון שקלים מהמשרד לביטחון פנים, אמר אהרונוביץ', כי "צעד זה מהוה עבורי איום ממשי על חוסנה של החברה". הוא הוסיף כי אסור להגיע לנקודה בה "לא תוכל המשטרה והמשרד לבצע מטלות ומשימות שוטפות שכל כולן שירות לציבור, לוחמה בפשיעה, באלימות, שיפור השירות למגזר הערבי, אכיפה בנושא התנועה והבטיחות בדרכים ולמעשה בכל העשייה".

אהרונוביץ' שיצא בפומבי נגד מהלכי קיצוץ התקציב במשרדו, אמר כי הצליח לצמצם את רוע הגזירה. "הצלחנו ביחד עם אנשי האוצר ובתמיכת ראש הממשלה, להפחית באפן דרמטי את הקיצוץ ולהעמידו על סכום סביר שניתן לחיות עמו, תוך התחייבות כי בימים הקרובים יועברו מאות מיליוני השקלים עליהם התחייב האוצר".

לקריאה נוספת
אהרונוביץ' מזהיר: "קיצוץ יביא יותר פשע ואלימות"
אהרונוביץ': "מגבה המשטרה, החריגות ייחקרו במח"ש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully