וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחצו? קהיר מכחישה: "מורסי לא שלח איגרת לפרס"

ניר יהב וטל שלו

31.7.2012 / 21:27

בישראל הביעו שביעות רצון מהאיתות החיובי מצד שלטון האחים המוסלמים בקהיר, אך דובר הנשיאות הכחיש את הדברים בעיתונות המקומית. בלשכת פרס מתעקשים: האיגרת אותנטית

השמחה הייתה מוקדמת? מצרים הכחישה הערב (שלישי) כי נשיא מצרים, מוחמד מורסי, שיגר איגרת תודה לנשיא המדינה, שמעון פרס. דובר הנשיאות, יאסר עלי, אמר לאתר האינטרנט המצרי "אל-אהראם" כי "אין כל שחר לדיווחים הללו. מורסי לא שיגר שום איגרת לנשיא הישראלי. כל מה שפורסם בתקשורת הישראלית הוא בדיה, והם ימשיכו לבדות". בסביבת הנשיא הדגישו עם זאת הערב כי אין כל ספק לגבי האותנטיות של האיגרת, שהתקבלה אצל המזכיר הצבאי של הנשיא, תת-אלוף חסון חסון באופן שישי משגריר מצרים. לא מן הנמנע שבשל העובדה שהנושא תפס כותרות מרכזיות במצרים ובעולם המרכזי, חששו בשלטון בקהיר מהתגובה הפנימית על התקרבות אפשרית לישראל, והכחישו את הדיווח בלשון חריפה.

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, מתפלל במסגד בקהיר, יוני 2012. AP
נלחץ? נשיא מצרים מורסי/AP

מוקדם יותר, שיגר מורסי פנייה רשמית פומבית ראשונה, לכאורה, להנהגה הישראלית. "אני מייחל לכך שנוכל לעשות את מירב המאמצים כדי להשיב את תהליך השלום במזרח התיכון למסלול הנכון", כתב מורסי באיגרת ששיגר לנשיא שמעון פרס. האיגרת נשלחה בתגובה לשתי איגרות ברכה ששיגר פרס בחודש האחרון עם היבחרו של מורסי, מועמד האחים המוסלמים, לנשיאות מצרים; האחת עם היבחרו והשנייה לרגל חודש הרמדאן.

במהלך היום עדכן שגריר מצרים בישראל, יאסר ראדה, את מזכירו הצבאי של נשיא המדינה, תא"ל חסון חסון, ואת בכירי משרד החוץ, על איגרת התשובה ששיגר מורסי לפרס. "קיבלתי את ברכותייך לרגל חודש הרמדאן בתודה עמוקה", כתב מורסי. "אני מבקש לנצל את ההזדמנות כדי לחזור ולהדגיש כי אני מייחל לכך (שנוכל) לעשות את מירב המאמצים להשבת תהליך השלום במזרח התיכון למסלול הנכון, על מנת להשיג ביטחון ויציבות עבור כל עמי האיזור, ובתוך כך לעם בישראל". גורם בנשיאות מצרים צוטט במקביל באמרו כי מורסי לא קיבל שום ברכה מפרס לרגל חודש הרמדאן, כפי שנטען בישראל.

בירושלים הביעו היום שביעות רצון רבה מהאיגרת. "טוב שהגיעה איגרת ונרשמה התייחסות חיובית. זהו צעד חשוב מאוד וסימן ראשון לאפשרות של ביסוס יחסים עם שלטון האחים המוסלמים במצרים", אמר גורם מדיני בכיר לוואלה! חדשות. "זהו סימן מעודד. אמנם מדובר במלים כלליות בלבד, שלא מזמינות המשכיות, וזה קצת חבל", אמר גורם מדיני אחר, "אבל בשלב זה אי אפשר לצפות ליותר מהשלטון החדש במצרים, וגם ההתייחסות החיובית ברוחה מעודדת".

עוד בנושא
מורסי בפנייה ראשונה לישראל: ”נשיב השלום לאזור”
”האיגרת של מורסי - צעד לביסוס יחסים עם האחים המוסלמים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully