וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

51 הרוגים ברחבי סוריה; שיירה של האו"ם הותקפה

ניר יהב ורויטרס

31.7.2012 / 0:01

הלחימה העזה בין כוחות הביטחון למורדים בעיר חלב בסוריה נמשכת, ופעילים דיווחו על הפגזות מהאוויר. הדיפלומט הסורי הבכיר בבריטניה פרש במחאה על האלימות כלפי האזרחים

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו ליוטיוב; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

האופוזיציה הסורית דיווחה אתמול בערב (שני) כי עימותים קשים פרצו בין כוחות הביטחון לבין "הצבא הסורי החופשי" בשכונת חמידיה בעיר חלב. מוקדם יותר, דווח כי מסוקים ירו טילים לעבר העיר דרעא וכי חיל האוויר הסורי תקף את אזור דיר חאפר שבפרברי חלב. על פי הדיווחים, נהרגו אתמול 51 בני אדם מאש כוחות הביטחון הסורים ברחבי המדינה.

הקרב הקשה בין המורדים לכוחות הביטחון על השליטה בחלב נמשך כבר למעלה משבוע, ובעוד גורמים רשמיים בסוריה טוענים כי הצבא השלים את "טיהור" שכונת סלאח א-דין בעיר מ"שרידי חוליות הטרור החמושות", והסב אבידות כבדות ל"טרוריסטים", מחתרת המורדים, "הצבא הסורי החופשי", מדווחת על הישגים משלה - כמו השתלטות על נקודה אסטרטגית מצפון-מערב לעיר. אתמול לפנות בוקר דווח כי יותר מ-200 אלף בני אדם כבר נמלטו מהעיר מאז תחילת הקרבות.

לוחם של מחתרת "הצבא הסורי החופשי" ליד טנק שרוף של צבא סוריה בעיר חלב, יולי 2012. רויטרס
"הצבא הסורי החופשי" נלחם בחלב/רויטרס

בתוך כך, הודיע מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, כי שיירת הרכבים של ראש משלחת משקיפי האו"ם לסוריה, הגנרל באבאכר גאי, הותקפה אתמול על ידי כוחות הביטחון במדינה. "אתמול הותקפה שיירת הגנרל גאי על ידי טנקים", אמר מון, "למרבה המזל איש לא נפגע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הממונה על היחסים עם בריטניה התפטר

אתמול, שיגר משרד החוץ הסורי איגרת למזכ"ל האו"ם וליו"ר מועצת הביטחון, שבה האשים את ערב הסעודית, קטאר וטורקיה בסיוע ל"טרוריסטים" בסוריה. במכתב נטען עוד כי בימים האחרונים תקפו חוליות טרור חמושות אזרחים ורכוש ציבורי ופרטי בסוריה, ובעיקר בדמשק ובחלב. "למרבה הצער, לא שמענו אתכם קוראים לחוליות החמושות להפסיק את פעולותיהן. אנו ממלאים את חובתנו כשאנו מגנים על אזרחים חפים מפשע", נמסר.

במקביל, דיפלומט סורי נוסף פרש בעקבות המצב במדינה. הממונה מטעם סוריה על היחסים עם בריטניה, חאלד אל-איובי, התפטר היום מתפקידו כדיפלומט הסורי הבכיר בלונדון, במחאה על אלימות המשטר הסורי. "מר אל-איובי אמר לנו כי הוא לא מעוניין עוד לייצג משטר שביצע מעשי אלימות ודיכוי כה חמורים נגד עמו, ולפיכך לא יוכל להמשיך בתפקידו", נמסר בהודעה ממשרד החוץ הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully