וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא ברווח: רומני גייס בירושלים מיליון דולר

30.7.2012 / 17:24

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב סיים את ביקורו בישראל בארוחת בוקר לתורמים יהודים-אמריקאים, בה תקף את המדיניות הכלכלית של אובמה. מישראל המשיך לפולין, משם ישוב הביתה

הביקור בישראל מסתמן כרווחי למדי: המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, הצליח לגייס היום (שני) למעלה ממיליון דולרים לקמפיין שלו מתורמים יהודים-אמריקאים שנכחו באירוע גיוס תרומות שהתקיים למענו בירושלים, עם תום ביקורו בארץ.

לאחר כמה ימים - מאז יצא למסעו בעולם - שבהם עסק רק בנושאי מדיניות חוץ וביטחון, חזר רומני באירוע לקרקע הבטוחה של הנושא החביב עליו: מצב הכלכלה האמריקאית, אותו הוא חוזר ומנסה להציב במרכז סדר היום של מערכת הבחירות.

רומני, שמאז האירוע כבר הספיק לעזוב את הארץ, תקף בו קשות את מדיניותו הכלכלית של הנשיא ברק אובמה, אותו הוא מאשים שוב ושוב בשיעור האבטלה הגבוה בארה"ב, גם אם לא הזכיר מפורשות את שמו: "אנחנו רואים כעת מדיניות שלא היטיבה עם העם האמריקאי, ולא תעבוד".

מיט רומני ורעייתו עולים למטוס בעוזבם את ישראל, נתב"ג, 30 ביולי 2012. רויטרס
בדרך לפולין. רומני ורעייתו עולים למטוס בעוזבם את ישראל, היום בצהריים/רויטרס

זהו אירוע גיוס התרומות השני שרומני עורך במסעו - אותו החל בלונדון, והוא מסיים אותו כעת בפולין. בבירת בריטניה הצליח אף יותר מאשר בירושלים - כשגייס שני מיליון דולרים מאמריקאים החיים בלונדון. הכסף ישמש אותו נאמנה בישורת האחרונה של מערכת הבחירות, שבמהלכה מתעתדים שני הצדדים לשפוך כספים רבים על תשדירי טלוויזיה.

באירוע ארוחת הבוקר - שמחיר הכניסה אליו עמד על 50 אלף דולרים לזוג - ישב רומני לצד ה"ספונסור" הראשי שלו, איל הקזינו היהודי מלאס-וגאס, שלדון אדלסון, המקורב גם לראש הממשלה בנימין נתניהו. בתחילת מערכת הבחירות, תמך אדלסון ביריבו של רומני בתוך המפלגה, ניוט גינגריץ', אולם לאחר פרישתו - העביר את תמיכתו לרומני, והעניק כבר עשרה מיליון דולרים לעמותת "סופר-פאק" התומכת בו - אמצעי לעקוף את חוקי מימון המפלגות, המגבילים את היקף הכספים שמותר לכל תורם להעניק.

עוד מביקור רומני:
רומני: "מניעת גרעין אירני - אינטרס אמריקאי עליון"
נתניהו: "דרוש איום צבאי על אירן"; רומני: "מאמץ עמדותיך"
למה ביטל רומני פגישה עם יחימוביץ' ברגע האחרון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully