וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע חצי מיליון שקל ממתלוננת שטענה כי הטרידה? מינית

רמי שני

28.7.2012 / 13:02

תושב הדרום תובע את תושבת היישוב בו הוא מתגורר, בגין לשון הרע בעקבות תלונה שקרית, לדבריו, שהגישה נגדו על הטרדה מינית. "לפתע מצא עצמו התובע מנודה, מוקצה ומושפל"

תושב אחד מיישובי הדרום הגיש השבוע לבית משפט השלום בקריית גת תביעה נגד תושבת אותו יישוב, בגין לשון הרע, לאחר שלדבריו היא הגישה נגדו תלונה שקרית לפיה הטריד אותה מינית. על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עורך הדין דן חי, השניים נפגשו לאחר שהאישה הסכימה לסייע לו בשיפור רמת האנגלית שלו, נוכח רצונו לגשת למכרז לתפקיד בכיר יותר במקום עבודתו. לדברי המתלונן, בפעמים בהן נפגשו היא ניסתה לפתות אותו ולכשהבין שזו כוונתה, הוא קטע את המפגשים ביניהם ואף נמנע מלענות לשיחות הטלפון ולמסרונים ששלחה לו.

עוד טען המתלונן, אדם דתי, נשוי ואב לארבעה ילדים, כי במקרה אחד, בו הם היו בטיול שכלל זחילה בתוך מערה, הצליחה האישה לעמוד לצדו בתור וכשנכנסו למערה היא נצמדה אליו, למרות סירובו, ואמרה לו: "אותי לא עוזבים". לדבריו, כשהבינה כי לא תצליח לגרום לו להתקרב אליה, היא הגישה נגדו תלונה במשטרה. במהלך עימות ביניהם במשרדי החקירות, היא צעקה עליו ועל החוקרים ואף השליכה עליו כוס מים. בהמשך, היא אף הגישה תלונה נגד חוקריה על התנהלות שאינה הולמת אותם, לדעתה.

המשטרה חקרה את התלונה שהגישה נגד התוקף, כביכול, אך בסופו של דבר סגרה את התיק מחוסר ראיות. על פי כתב התביעה שהגיש, בתקופה שהמשטרה חקרה את תלונתה, פעלה האישה להכפיש את שמו ולהעליל עליו עלילות שווא. היא דאגה לגרום לאנשים להתרחק ממנו ודרשה מהנהלת הקהילה המקומית להטיל עליו מגבלות. "פעלתנותה של הנתבעת כנגד התובע נפלה עליו כרעם ביום בהיר", נכתב. "לפתע מצא עצמו התובע מאבד את מקומו בקהילה, מנודה, מוקצה, מושפל ונושא לקביעת הנחיות פנימיות ותדרוכים לילדי בית הספר, ביחס לסכנות שאורבות בפתח בנושא הטרדה מינית".

"התובע ואשתו נזקקו לטיפול פסיכולוגי"

".. חמור מכל, אסרו על התובע להגיע לתפילות השבועיות, לרבות תפילות הילדים, והכל שמא יפגוש את הנתבעת", כתב עורך הדין דן חי בכתב התביעה. "זאת ועוד, מיד לאחר המקרה החלו ביישוב במסע אגרסיבי של יסוד תקנון לטיפול בהטרדות המיניות של היישוב וקיום מספר רב של סדנאות לקידום מניעת אלימות והטרדות מינית, פעולות אשר כוונו באופן ישיר למקרה וגרמו להמשך ההתעסקות בפרשה. כמו כן, בדרך פלא נמנע קידומו של התובע בעבודתו. כלל הפעולות המתוארות לעיל, פגעו קשות בשמו הטוב של התובע, הטילו עליו 'אות קין' וחרצו דה פקטו את גורלו בטרם התקבלה החלטה כלשהי על ידי הרשויות המוסמכות".

כתב התביעה, שדורש פיצויים בגובה כחצי מיליון שקלים, תיאר גם את הנזק שנגרם לבני משפחתו של התובע. "כמובן שצעדים אלו השפיעו בנוסף באופן קשה ביותר גם על אשתו וילדיו. בתו הגדולה נצפתה בוכה בבית הספר וכאשר פנתה אליה מורתה, סיפרה לה על חששה שאביה יכנס לבית הסוהר", נכתב. "בנוסף נזקקו התובע ואשתו לטיפול פסיכולוגי מתמשך שיעזור להם בהתמודדותם הקשה עם מעשיהם של מנהלי היישוב ושל קבוצת אנשים שהופעלו ישירות על ידי הנתבעת".

עורך הדין דן חי סיפר, כי ביחד עם התובע ובסיוע של רבנים שונים, נעשו ניסיונות להידברות עם הנהלת הקהילה של הקיבוץ. "הניסיונות האלה לא צלחו", אמר. "יתרה מזאת, בקיבוץ אמרו שסגירת התיק מחוסר ראיות, אין פירוש הדבר שהטענות של האישה אינן נכונות". הנהלת היישוב העדיפה שלא להגיב לטענות, אלא בבית המשפט אם וכאשר היא תידרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully