וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שהרגיז את הימין: מי אתה ניצב ניסו שחם?

26.7.2012 / 13:03

מפקד משטרת ירושלים, החשוד בהטרדה מינית של שוטרות, התגייס למשטרה בשנת 1979 ושירת במגוון תפקידים, אך יותר מכל זכור בשל התבטאותו החריפה נגד מפגינים בהתנתקות בקיץ 2005

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הפרשה בה נחקר מפקד מחוז ירושלים ניצב ניסו שחם, החשוד בהטרדה מינית, בעילה אסורה בהסכמה וביצוע מעשים מגונים בשוטרות שעבדו תחתיו, איננה הפעם הראשונה בה מסתבך הניצב בפרשה שאינה קשורה ישירות לתפקידו כשוטר. המקרה המפורסם ביותר התרחש ערב ביצוע תכנית ההתנתקות בקיץ 2005, אז כיהן שחם כמפקד מרחב הנגב במשטרה.

שחם צולם אז בתדרוך שהעביר למפקד משמר הגבול בדרום כשהוא משתמש בשפה בוטה כלפי המפגינים נגד ההתנתקות בכפר מימון, כשאמר בין היתר: "חרא עליהם, שיישרפו. תיתן להם מכות בפלג גוף תחתון. אני לא איזה זונה שפותחת את הרגליים, מחכה שיבואו אלי ככה. יש לי תשלום על זה שאני פותח את הרגליים... אני אזיין את אמ-אמא שלהם".

ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, מאי 2011. מגד גוזני
שחם בן ה-54 מכהן בתפקיד מפקד המחוז החל ממאי 2011. שחם עם דנינו/מגד גוזני

בעקבות דברים אלו התעוררה ביקורת קשה נגד שחם בקרב המתנחלים והוא זומן לבירור אצל המפכ"ל דאז, משה קראדי. כמו כן, הוגשו עתירות לבג"ץ נגד מינויו לתפקיד סגן מפקד מחוז ירושלים, אולם בג"ץ דחה את העתירות ואישר את המינוי. בראיונות שנערכו עמו מאז הביע שחם חרטה על דבריו וציין כי "זו אינה תפיסת עולמי".

בינואר השנה פורסמה ברשת תמונה של ניצב שחם כאדולף היטלר. מדובר בעיבוד מחשב לתמונה של היטלר, בו נראה ניצב שחם כשהוא לבוש במדי אס-אס. בכותרת לתמונה נכתב: "ייבוא טרי מברלין". מתחת לתמונה מופיע הכיתוב "אדולף ניסו שחם – רוצח עם"! ובהמשך נכתב: "עברנו את היטלר – נעבור גם את ממשיכו". מפקד המחוז מצוטט בכרזה כאומר "אני מכיר ת'חרדים האלה. חרא עליהם, שישרפו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
ניסו שחם שיצא לחופשה כפויה מתפקידו שמפקד מחוז ירושלים במשטרה בכניסה לביתו בירושלים, יולי 2012. עומר מירון
שחם ואשתו ,ורדה, הבוקר בירושלים/עומר מירון

תקרית נוספת נקשרה בשמו של שחם ב-2009, אז יצא להגנתו של שוטר שירה באוויר בהפגנת חרדים בירושלים. הוא קבע כי השימוש באש חיה בהפגנה היה מוצדק, מה שגרר ביקורת קשה מצד חברי הכנסת החרדים שקבלו על כך שהמשטרה משתמשת לטענתם בכוח מופרז בפינוי הפגנות החרדים.

שחם בן ה-54 מכהן בתפקיד מפקד המחוז החל ממאי 2011. הוא התגייס למשטרה בשנת 1979 ושירת במגוון תפקידים, בתוך המחוז ומחוצה לו. בין היתר, שירת כסוכן סמוי במפלג הסמים ביחידת המודיעין של מחוז ירושלים, וכקצין בילוש ביחידה המרכזית של המחוז. בשנת 1983 קיבל את "עיטור השירות", בעקבות הפיכתו של עבריין לסוכן משטרתי. בהמשך שימש כראש מחלק בילוש נושאי וכראש מפלג סמים.

לאחר מכן שימש כראש היחידה האחראית למקומות הקדושים בירושלים, מפקד מרחב דוד, מפקד מרחב הנגב במחוז הדרומי וכאמור, סגן מפקד מחוז ירושלים. בשנת 2010 קודם לדרגת ניצב ומונה לראש האגף לתכנון לוגיסטי במשטרה, עד שהחל בתפקידו כמפקד המחוז. הוא נשוי לוורדה שחם, ששימשה עד לאחרונה ראש חטיבת החקירות באגף החקירות והמודיעין ונמצאת כעת בחופשת פרישה. שחם הוא אב לשלושה, ומתגורר בשכונת מוצא בבירה.

בתפקידו כמפקד מחוז ירושלים, התמודד ניצב שחם עם אירועים רבים בעיר הטעונה. בין היתר, אירעו במהלך כהונתו הפגנות החרדים, הפגנות המחאה החברתית, פרשת רצח בני הזוג נורית ונח מעוז ואירועי יום הנכבה, במהלכם נהרג נער בן 17 בהפגנה בשכונת סילוואן.

יחד עם ניצב שחם יצא לחופשה החל מהיום גם תת-ניצב ניסים אדרי, מפקד מרחב ציון במשטרת מחוז ירושלים, אשר מעורב לכאורה בפרשה הנוכחית וחשוד כי התעלם מפניותיהן של השוטרות הטוענות לביצוע המעשים מצדו של ניצב שחם. אדרי נכנס לתפקיד מפקד המרחב ביוני 2011. לפני כן מילא שורה של תפקידים במחוז. בתפקידו הקודם שימש קצין אגף מבצעים בירושלים.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

לקריאה נוספת
מפקד מחוז ירושלים ניסו שחם נחקר ויצא לחופשה
"קללת ההתנתקות": בימין מרוצים מהסתבכותו של שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully