וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קללת ההתנתקות": בימין מרוצים מהסתבכותו של שחם

יהושע בריינר

26.7.2012 / 11:20

שבע שנים לאחר ההתבטאות החריפה של ניצב ניסו שחם בהתנתקות, בארגוני הימין לא נשארו אדישים נוכח חקירתו ויציאתו לחופשה. "פושע נוסף שהיה שותף לפשע הגירוש משלם את המחיר"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

סיפוק בימין בעקבות הטלטלה במשטרה: שבע שנים אחרי יישום תוכנית ההתנתקות, בימין מרוצים הבוקר (חמישי) מחקירתו ויציאתו לחופשה של מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, שתקף מילולית את המפגינים נגד תוכנית ההתנתקות. ב-22 ביולי 2005, צוטט שחם כמי שקורא להפעיל מכת"ז (מכונית התזה, כלי לפינוי הפגנות - י.ב) כנגד הפעילים ואומר לקצין הכפוף אליו "חרא עליהם, שישרפו". הדברים נאמרו סמוך ליישוב כפר מימון, שם התקיימה הפגנת הענק של הימין.

מי שהיו ראשונים להגיב היו אנשי "המטה להצלת העם והארץ" שמנהלים מאז הפינוי את קמפיין "יש דין ויש דיין", המדגיש את התוצאות האישיות הקשות שאירעו לכל מי שהיה קשור לתוכנית. בהודעה שהוציאו כתבו פעילי המטה, אנשי חב"ד כולם, כי "שבע שנים לגירוש, פושע נוסף שהיה שותף לפשע הגירוש משלם היום את המחיר. ניסו שחם מצטרף לשורה ארוכה של אנשים שביצעו ויזמו את ההתנתקות שבאו על עונשם. זה יום שמחה לעם ישראל שיצור כזה הודח משורות המשטרה".

בקמפיין המדובר, שכלל גם הפצת פלאיירים, פרסומות וחוברות נגד כלל האישים המעורבים בפינוי בדרגים הפוליטיים והביטחוניים, טענו בארגון הימני כי כל מי שהיה מעורב בפינוי נפגע בסופו של דבר באופן אישי, לכאורה עונש מאת אלוהים. המקרה הבולט ביותר היה אריאל שרון, יוזם פינוי היישובים כראש ממשלה. בימין טענו שהשבץ המוחי שקיבל הוא עונש על חלקו בתוכנית ההתנתקות. כך גם לגבי הסתבכותו הפלילית של אהוד אולמרט, התפטרותו של הרמטכ"ל דאז דן חלוץ מהצבא, הדחתו של מפקד מחוז דרום דאז אורי בר לב מהמשטרה ואפילו הרשעתם בפלילים של הנשיא דאז משה קצב והשר לשעבר חיים רמון. גם שחם, אומרים בימין, "נענש כעת".

"הגיע הזמן שכל מי שהיה קשור לפשע בגוש קטיף יילך הביתה"

"העבירות החמורות בהן מואשם ניסו שחם מעידות על כך שכל מי שהיה מעורב בביצוע הגירוש מגוש קטיף נענש מידי שמיים", אמר שי גפן, מנכ"ל ארגון "ארץ ישראל שלנו" וראש הקמפיין "יש דין ויש דיין", כאשר בשלב זה לא ניתן לפרסם את פרטי החקירה נגד שחם. "החל מאריאל שרון שנפל לתרדמת, דן חלוץ שגורש מהצבא בבושת פנים, משה קראדי עליו נקבע כי קשר קשר עם עברייני צמרת, משה קצב שהורשע באונס, אורי בר לב שנזרק בגלל פרשיית מין חמורה, אהוד אולמרט, חיים רמון והרשימה הולכת ומתארכת. על כל מי שהיה מעורב לפני שבע שנים בגירוש לדעת שהוא ייענש מידי שמיים ושחם מצטרף לרשימה ארוכה שעדיין לא נגמרה. כל צמרת ההתנתקות, הפוליטית, הצבאית והמשטרתית - לא נשאר מהם זכר והם עוד ייענשו. הציבור רואה היום בבירור שפעולת הגירוש הייתה טעות נוראית וכל מי שהיה מעורב בה נותן את הדין", אמר.

חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הביע אף הוא את סיפוקו. "לצערי הכתובת הייתה על הקיר", אמר בן ארי, "רק בפיקוד של המשטרה והשר לביטחון פנים עדיין לא הפנימו שמדובר באדם גס רוח שראוי להיות בשורת העבריינים ולא מועמד למפכ"לות". פעיל הימין, איתמר בן גביר, אמר בתגובה כי "ערב יום השנה לגירוש גוש קטיף ויותר מסמלי שניסו שחם מוצא עצמו מושעה. הגיע הזמן שכל מי שהיה קשור לפשע בגוש קטיף יילך הביתה, ולא ימשיך לכהן בתפקיד ציבורי או בשירות המדינה. לא נשכח את פושעי גוש קטיף".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

עוד בנושא
מפקד מחוז ירושלים ניסו שחם נחקר ויצא לחופשה
נזיפה קשה לניסו שחם שקרא להכות אנשי ימין
ההתבטאות של שחם בהתנתקות: "שיישרפו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully