וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפקיעת חוק טל: שיא בגיוס לנח"ל החרדי

25.7.2012 / 17:20

ממחר צפויים להצטרף 200 בני נוער לשורות גדוד "נצח יהודה" - עלייה של 33% מהמחזור הקודם. יו"ר אגודת החייל התורני: "עד שהם לא מתייצבים בבקו"ם אי אפשר לספור אותם"

בצל המשבר סביב סוגיית גיוס החרדים, ושבוע לפני פקיעת חוק טל השנוי במחלוקת, משרד הביטחון מדווח על מספר שיא של מתגייסים לנח"ל החרדי. מנתוני המשרד עולה כי במחזור הגיוס של אוגוסט, שיחל מחר בבוקר (חמישי) צפויים להתגייס כ-200 בני נוער לגדוד הלוחם, המהווים עלייה של33% ביחס למחזור הקודם, בו התגייסו 150 בני נוער לגדוד. בסך הכל, יגויסו השנה בכלל המחזורים למעלה מ-550 חיילים חרדים לגדוד נצח יהודה.

האחראי לגיוס החרדים באגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, צוריאל פילץ, הסביר כי מאז החל הגיוס במסלול הנח"ל החרדי בשנת 1999, גויסו על ידי האגף למעלה מ-4,000 חיילים מהמגזר החרדי. "במחזור הגיוס הראשון גייסנו 31 חרדים, במחזור אוגוסט שעבר גויסו כבר 170, וכאמור, במחזור אוגוסט 2012 הגענו למספר שיא של כ-200 בני נוער מהמגזר החרדי, מהם 83% חרדים – המהווה עלייה של 13% מהגיוסים הקודמים, בהם ממוצע החרדים המתגייסים לגדוד עמד על 70%.

123. AP
למעלה מ-550 חיילים חרדים צפויים להתגייס בסך הכל השנה/AP

אודי דרור, סגן בכיר לגיוס באגף אמר בתגובה לנתונים כי מדובר בהישג משמעותי. "בכל ימות השנה, אנו עוסקים בסיוע לגיוס לשירות משמעותי של חרדים לצה"ל. הרחבנו השנה את מערך הגיוס שלנו, הן בהיבטי כוח האדם והן באמצעים – אנחנו מקדמים בימים אלה גיוס של בני נוער חרדים גם דרך האינטרנט ודרך הרשתות החברתיות", הסביר דרור. "העלייה במספר המתגייסים מהמגזר החרדי נובעת גם מהרחבת מסלולי הלימוד - בשנה השלישית אנו נותנים לאלה שמשרתים שירות משמעותי שנת לימודים, והשנה הרחבנו את מקצועות הלימוד, זאת על מנת להפוך את אותם לוחמים גם לאזרחים בעלי מקצוע ומועילים במשק".

יו"ר אגודת החייל התורני, אליהו לקס, אמר בתגובה: "אני מברך על כל עלייה בגיוס, אך צריך לציין כי הגיוס לגדוד נצח יהודה מתחלק על פני חודש שלם. מחר אמורה להגיע הקבוצה הראשונה. הקבוצה השנייה תגיע בעוד שבועיים והשלישית בעוד שלושה שבועות. יש לא מעט שמתחרטים ברגע האחרון ונדרש לחזק אותם. אני תמיד אופטימי, אבל עד שהם לא מתייצבים בבקו"ם אי אפשר לספור אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully