וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי העולמי ל-BBC: שנו המידע על ישראל

טל שלו

23.7.2012 / 17:21

הקמפיין של נתניהו צובר תאוצה: נציג ישראל בוועד, אלכס גלעדי, פנה הוועד הבינלאומי לרשת הטלוויזיה הבריטית, שנמנעה מציון ירושלים כבירת ישראל, וביקש שתסנכרן עמה המידע

הישג למאמץ הישראלי: הוועד האולימפי הבינלאומי פנה היום (שני) להנהלת תאגיד השידור הבריטי BBC, בבקשה להתאים את האתר המיוחד שהקים לרגל האולימפיאדה להגדרות אתר הוועד האולימפי הבינלאומי. מחלקת התקשורת של הוועד האולימפי הבינלאומי נענתה לפנייתו של אלכס גלעדי, הנציג הישראלי בוועד, שהתריע בפני הוועד על כך שרשת הטלוויזיה הבריטית נמנעת במכוון מלציין שירושלים היא בירת ישראל, באתר האינטרנט המיוחד שהעלתה לקראת המשחקים האולימפיים בלונדון.

אתמול פנתה שרת התרבות והספורט לגלעדי, שמשמש כנציג בוועד האולימפי הבינלאומי, וביקשה ממנו לסייע בגיוס תמיכת הוועד במחאה הישראלית נגד ה-BBC. גלעדי עידכן היום את אנשי אגף התקשורת של נתניהו כי מחלקת התקשורת של הוועד הגישה תלונה רשמית להנהלת ה-BBC.

בשבוע שעבר גילו בלשכת ראש הממשלה כי ה-BBC, תאגיד השידור הציבור הבריטי, שנוטה לסיקור ביקורתי במיוחד של ישראל וכבר ידע לא מעט מתיחויות עם הממשלה, פתח לרגל המשחקים האולימפיים בסוף השבוע בלונדון אתר מיוחד, הכולל עמוד פרופיל לכל מדינה עם מידע בסיסי לגביה, בצירוף מפת המדינה. בניגוד לשאר המדינות (והלא מדינות) המשתתפות במשחקים האולימפיים, ישראל היא המדינה היחידה שבפרופיל שלה לא מופיעה כלל קטגוריה של עיר בירה. עורכי ה-BBC, לעומת זאת, רשמו בתחילה תחת הקטגוריה של עיר הבירה של פלסטין, את מזרח ירושלים.

בלשכת ראש הממשלה זעמו על החלטת הרשת הבריטית ויועצו של נתניהו לתקשורת זרה, מרק רגב, שיגר השבוע מכתב נזעם לראש הדסק לענייני מזרח תיכון ברשת, בו מחה על ההחלטה "להפלות את ישראל באתר האולימפיאדה", ודרש לתקן מיידית את האתר ולהבהיר כי ירושלים היא בירת ישראל. בתגובה לפניית לשכת נתניהו שינו ב-BBC את הפרופיל הישראלי, ובמקום קטגוריית עיר הבירה, ציינו את ירושלים כ"מקום מושבה של הממשלה", בציון ההערה, "למרות שרוב השגרירויות בתל אביב", אך עדיין לא ציינו את ירושלים כעיר הבירה הרשמית של ישראל, וערכו שינוי גם בפרופיל הפלסטיני, שם ירושלים מוגדרת כעת כ"מקום מושבה המיועד של הממשלה", בתוספת ההערה כי "רמאללה משמשת כבירה מנהלתית".

עוד בנושא
לימור לבנת פנתה לאלכס גלעדי להפעיל לחץ על ה-BBC
ביבי נגד ה-BBC: גם הוועד האולימפי מצטרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully