וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף מציג: אפליקציה שתתריע מפני נפילת טילים

23.7.2012 / 12:40

האפליקציה שתושק בקרוב תפעל במספר שפות ותתבסס על טכנולוגיית ג'י.פי.אס - שתאפשר התרעות מותאמות למשתמש בזמן אמת. בנוסף, השיק הפיקוד מרכז מידע ממוגן, שיפעל גם בחירום

טכנולוגיה מצילת חיים: בקרוב ישיק פיקוד העורף אפליקציה חדשה לסמארטפונים, שמטרתה להעניק לאזרחי ישראל מידע על נפילות טילים בהתאם למקום הימצאם, בהתבסס על טכנולוגיית ג'י.פי.אס. לצד זאת, חנך בסוף השבוע האחרון פיקוד העורף מרכז מידע חדש ובו 120 עמדות לשירות הציבור, הממוגן מפני פגיעת טילים ומפני נשק כימי או ביולוגי.

לדברי ראש ענף ההסברה בפיקוד העורף, אל"מ סיגל תדהר, האפליקציה צפויה לפעול בדומה לאתר האינטרנט החדש של פיקוד העורף, שייחנך אף הוא בקרוב, "אלא שהיא תפעל באמצעות ג'י.פי.אס המאפשר להעביר לאזרח מידע על נפילות טילים בזמן אמת בהתאם למקום בו הוא נמצא". כמו כן ציינה תדהר כי האתר החדש יהיה "ידידותי יותר למשתמש ונגיש לכלל הציבור".

לאחרונה בוצעה סדרת ניסויים, שבמהלכה נשלחו מסרונים למכשירי טלפון ניידים באזור המרכז בתנאי שטח, במטרה לעדכן אזרחים על נפילת טילים. הניסוי עבר בהצלחה וצפויים לו שדרוגים נוספים בהמשך. השלב הבא, כאמור, יהיה אפליקציה למכשירי הסמארטפון, שתפעל במספר שפות ותאפשר קבלת מידע בזמן אמת.

"מרכז המידע החדש יוכל לפעול תחת מתקפה"

בנוסף, תקפיץ האפליקציה הודעות ממוקדות כדי להתריע מפני נפילת טילים או סכנות אחרות, מעבר להודעות השוטפות שיעביר פיקוד העורף במהלך אירועים משמעותיים. בפיקוד העורף מעריכים כי השילוב של כלל האמצעים יהפוך את העברת המידע לציבור ליעילה יותר, במיוחד על רקע העלייה בשימוש במכשירי סמארטפון.

אלוף פיקוד העורף איל אייזנברג חנך מרכז מידע חדש בן 120 עמדות ממוגן מפני ירי טילים ונשק כימי, יולי 2012. דובר צה"ל
השקת מרכז המידע החדש והממוגן/דובר צה"ל

לצד זאת, מפקד פיקוד העורף, אלוף אייל אייזנברג, חנך בסוף השבוע שעבר מרכז מידע חדש וממוגן מפני מתקפה כימית וביולוגית. המרכז החדש יפעל במשך 24 שעות בשגרה ובחירום, ויפעלו בו 120 עמדות, ובהם חיילים בשירות סדיר מתוגברים בחיילי מילואים. בעבר, מרכז המידע שמיועד לטיפול בפניות הציבור היה מפוצל, והחיילים פעלו מתוך קרוואנים שאינם ממוגנים אף מפני מתקפת טילים קונבנציונאלית.

אל"מ תדהר אמרה לוואלה! חדשות כי "מטרת המרכז החדש היא להעניק שירות יעיל ומדויק יותר לציבור. המבנה החדש יאפשר לנו לפעול גם תחת מתקפה. במקום יש מערכות סינון ואיוורור מתקדמות כדי שנוכל לתפקד ברציפות".

מרכז המידע מטפל בשגרה בכ-300 פניות מדי יום, אך בעת אירועים חריגים, כדוגמת תקלת צפירה באזור מגורים, עולה מספר הפונים למרכז המידע לכ-5,000 בעשר דקות. בעת אירועי הסלמה שמתרחשים בשנתיים האחרונות בממוצע של אחת לארבעה חודשים, פונים למרכז 10,000 אזרחים מדי יום בממוצע - רובם בנושא בחירת המרחב המוגן. בעת שגרה, מרבית הפניות עוסקות בקבלת ערכת מגן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully