וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביבי נגד ה-BBC: גם הוועד האולימפי מצטרף

טל שלו

22.7.2012 / 20:22

לאור סירובה של הרשת לכלול את ירושלים כבירת ישראל בעמוד רשמי לקראת האולימפיאדה - פנתה שרת הספורט לימור לבנת, לוועד האולימפי וביקשה שיסייע בלחץ על הרשת הבריטית

מתחזק הקמפיין הישראלי נגד רשת ה-BBC, בעקבות סירובה לכלול באתר האולימפיאדה שלה את ירושלים כבירת ישראל. שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, פנתה היום (ראשון) לנציג הישראלי בוועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי, וביקשה ממנו לסייע בהפעלת לחץ על ה-BBC, שהשמיטה את ירושלים כבירת ישראל בעמוד הפרופיל הישראלי שהקימה לקראת האולימפיאדה.

בתגובה הודיע גלעדי כי הוא מתכוון להעביר את הנושא לטיפולה של מחלקת התקשורת של הוועד, שתדרוש מה-BBCלהתאים את האתר שלהם להגדרות הוועד האולימפי. במקביל לדברים, ספורטאי הנבחרת האולימפית הישראלית הקליטו סרטונים המופצים ברשת, בהם הם מדגישים את המסר העיקרי של הקמפיין, לפיו נפתחה בירושלים מחאה על החלטת הביביסי לא לכלול אותה כבירת ישראל, תחת הכותרת "ירושלים היא בירת ישראל".

צפו בסרטון של אלכס שטילוב לקמפיין

בשבוע שעבר גילו בלשכת ראש הממשלה כי ה-BBC, תאגיד השידור הציבור הבריטי, שנוטה לסיקור ביקורתי במיוחד של ישראל וכבר ידע לא מעט מתיחויות עם הממשלה, פתח לרגל המשחקים האולימפיים בסוף השבוע בלונדון אתר מיוחד, הכולל עמוד פרופיל לכל מדינה עם מידע בסיסי לגביה, בצירוף מפת המדינה. בניגוד לשאר המדינות (והלא מדינות) המשתתפות במשחקים האולימפיים, ישראל היא המדינה היחידה שבפרופיל שלה לא מופיעה כלל קטגוריה של עיר בירה. עורכי ה-BBC, לעומת זאת, רשמו בתחילה תחת הקטגוריה של עיר הבירה של פלסטין, את מזרח ירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזרח ירושלים - מופיעה כבירתה של פלסטין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלשכת ראש הממשלה זעמו על החלטת הרשת הבריטית ויועצו של נתניהו לתקשורת זרה, מרק רגב, שיגר השבוע מכתב נזעם לראש הדסק לענייני מזרח תיכון ברשת, בו מחה על ההחלטה "להפלות את ישראל באתר האולימפיאדה", ודרש לתקן מיידית את האתר ולהבהיר כי ירושלים היא בירת ישראל. בתגובה לפניית לשכת נתניהו שינו ב-BBC את הפרופיל הישראלי, ובמקום קטגוריית עיר הבירה, ציינו את ירושלים כ"מקום מושבה של הממשלה", בציון ההערה, "למרות שרוב השגרירויות בתל אביב", אך עדיין לא ציינו את ירושלים כעיר הבירה הרשמית של ישראל, וערכו שינוי גם בפרופיל הפלסטיני, שם ירושלים מוגדרת כעת כ"מקום מושבה המיועד של הממשלה", בתוספת ההערה כי "רמאללה משמשת כבירה מנהלתית".

כמו כן, בפרופיל הפלסטיני התווספה הערה המדגישה כי פלסטין מוכרת כמדינה מתחרה בוועד האולימפי הבינלאומי אך לא באופן בינלאומי. עם זאת, בלשכת ראש הממשלה דחו את השינוי ושיגרו בסוף השבוע מכתב נוסף בו הבהירו כי כל עוד לא תוגדר ירושלים כבירת ישראל ימשיכו בצעדי מחאה מול הרשת. בסוף השבוע גויסו ספורטאי הנבחרת לצילום סרטונים בנושא ועמוד פייסבוק המיוחד שפתחה לשכת נתניהו, תחת השם "ירושלים היא בירת ישראל", כבר צבר למעלה מ-13 אלף אוהדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully