וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות: ליברמן ייפגש עם עיתונאים טורקים

טל שלו

22.7.2012 / 17:20

משלחת עיתונאים בכירים מטורקיה תפתח את ביקורה בארץ בפגישה עם שר החוץ, מהמתנגדים הבולטים להתנצלות על המשט. גורם מדיני: "אין לנו עניין בהמשך המתיחות, להיפך"

בעוד הנתק המדיני בין ישראל וטורקיה נמשך כבר למעלה משנתיים, בישראל מעוניינים להשפיע על דעת הקהל הטורקית. לוואלה! חדשות נודע כי בימים אלה מתארחת בישראל משלחת עיתונאים בכירים מטורקיה, הכוללת נציגים מכלי התקשורת המרכזיים במדינה. המשלחת תחל את ביקורה הרשמי היום (ראשון), כאשר תפגוש את שר החוץ, אביגדור ליברמן, ובמהלך הביקור צפויים העיתונאים לסייר באתרים שונים בארץ, ולהיפגש עם בכירים ישראלים נוספים.

המשלחת שאורגנה על ידי ראש ענף עיתונאים מבקרים במשרד החוץ גלית לרוש, תפתח את ביקורה בישראל בפגישה עם שר החוץ ליברמן - שנחשב למתנגד המוביל להתנצלות בפני טורקיה על אירועי המרמרה והשמיע עמדות תקיפות נגד ראש ממשלת טורקיה, ארדואן. בהמשך השבוע צפויה לבקר המשלחת גם ביד ושם ובמכון למדיניות נגד טרור, וכן לסייר בשדרות ובגבול הצפון. המשלחת מכילה נציגים מכלי התקשורת המובילים בטורקיה, ובהם העיתונים "הורייט", "זאמאן", "מילייט" ועוד.

"בתקופה רגישה שכזו יש לביקור הזה משמעות גדולה לשני הצדדים. אנו רוצים להעביר לטורקים את המסר שאין לנו עניין בהמשך המתיחות עמם, ואף להיפך", אמר גורם מדיני לוואלה! חדשות. "בישראל מעוניינים לשמר את היחסים הטובים שהיו בין המדינות במשך שנים, ולהשפיע על הצורה בה מוצגת ישראל בדעת הקהל הטורקית". עם זאת, הדגיש הגורם כי אין כל שינוי בעמדת ישראל המתנגדת להתנצלות בפני הטורקים. "אין בכוונתנו להתפשר על ריבונותה של ישראל ובהגנה על תושביה, כפי שבא לידי ביטוי בהתנהלותה של ישראל במרמרה, שאף קיבלה צידוק וגיבוי בדו"ח פאלמר של האו"ם לבדיקת האירועים".

ארצות הברית לוחצת לשיקום היחסים

בין ישראל וטורקיה, שהיו בעבר בנות ברית אסטרטגיות, שורר משבר דיפלומטי חמור מאז מאי 2010, בעקבות אירועי המרמרה וסירובה של ישראל להתנצל על הרג תשעת האזרחים במשט. במאי השנה אף הוגשו בטורקיה כתבי אישום נגד ארבעה קציני צה"ל בכירים, בהם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, עקב מעורבותם בהשתלטות על המרמרה. לנוכח השינויים האסטרטגיים במזרח התיכון, שבים ועולים הלחצים מהקהילה הבינלאומית ובראשה ארה"ב לשקם את יחסיהם של שתי המדינות.

אך בעוד ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, ממשיך לדרוש התנצלות, הדרג המדיני בישראל מסרב לעשות כך. הנושא אף עלה במהלך ביקורה של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון בישראל בשבוע שעבר. עם זאת, במשרד החוץ החליטו כי למרות הרגישות בין ההנהגות המדיניות, יש חשיבות בהשפעה על דעת הקהל הטורקית ועל היחס הביקורתי של כלי התקשורת כלפי ישראל, ולכן הזמינו לארץ משלחת של כתבים מדיניים ופוליטיים מכל העיתונים המובילים בטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully