וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "עצרנו טרוריסטים שחיסלו מדען גרעין"

האירנים ממשיכים להתגאות בחשיפת "התארגנויות טרור של המוסד", והפעם טוענים כי עצרו את מחסליו של דריוש רזא'אינג'ד, שנורה למוות לפני שנה בטהרן. פרטי העצורים לא נמסרו

אירן ממשיכה להתגאות בחשיפת התארגנויות שעמדו מאחורי חיסול מדעני הגרעין בשטחה בשנים האחרונות. לאחר שבמאי השנה הוציאה להורג את "סוכן המוסד" שלטענתה חיסל את המדען מסעוד עלי מוחמדי בינואר 2010, ובחודש שעבר הציגה את חשיפת ההתארגנות שנטען כי עמדה מאחורי חיסול מג'יד שהרייארי בינואר 2011 ומוסטפא אחמדי רושאן בינואר 2012, טוענת כעת הרפובליקה האיסלמית כי פענחה גם את רציחתו של המדען הצעיר דריוש רזא'אינג'ד, לפני שנה בדיוק.

לדברי שר המודיעין של אירן, חיידר מוסלחי, הרשויות האירניות עצרו "טרוריסטים" שעמדו מאחורי החיסול. את ההודעה מסר בטקס לציון יום השנה הראשון למותו של רזא'אינג'ד. לפי דבריו, שצוטטו בסוכנות הידיעות "פארס", חוליית המחסלים "עשתה מאמצים כבירים כדי להתחמק מהמודיעין האירני - אך נכשלה". גם לפני שבוע מסר מוסלחי הודעה דומה בדבר "סיכול מזימה להתנקש במדעני גרעין", אולם אז לא ציין באילו התנקשויות מדובר, ולא ברור אם ההודעה ההיא קשור לזו הנוכחית, או להודעה מחודש יוני על חשיפת ההתארגנות שחיסלה את שהרייאהי ואת אחמדי רושאן.

ספר חדש: "ישראל חיסלה את מדעני הגרעין - ועשתה זאת בעצמה"

שר המודיעין האירני, חיידר מוסלחי. רויטרס
"חוליית המחסלים עשתה מאמצים כבירים כדי להתחמק מהמודיעין האירני - אך נכשלה". שר המודיעין מוסלחי/רויטרס

המקרה של רזא'אינג'ד שונה משל יתר המדענים שחוסלו: בניגוד לאחרים, שנרצחו באותה שיטה - הצמדת מטען חבלה מופעל מרחוק למכוניתם - הוא נרצח ביריות, כשיצא מביתו בטהרן. בתחילה שררה אי ודאות לגבי זהותו, ובין היתר אף פורסם בכמה כלי תקשורת באירן כי מדובר בסך הכל בסטודנט לאלקטרוניקה שאינו קשור לגרעין. בהמשך דבקו כמה מהפרסומים דווקא בגרסה המקורית, והוסיפו כי רזא'אינג'ד היה מעורב בפיתוח "מתגי מתח גבוה", מרכיב מרכזי בתהליך פיצוץ המרעום של ראש נפץ גרעיני. ה"דר שפיגל" הגרמני אף דיווח בזמנו, מפי "מקור במודיעין הישראלי", כי המוסד עמד מאחורי ההתנקשות, שהייתה הפעולה הראשונה עליה החליט ראש המוסד החדש, תמיר פרדו. בפועל, עד עתה לא לגמרי ברור מי באמת היה הנרצח.

מוסלחי לא היום מסר פרטים על זהות העצורים, לא ציין כמה הם ולא הרחיב לגבי מועד ונסיבות המעצר. הוא הוסיף, עם זאת, כי מלבדם, "עוד שתי קבוצות שעסקו באימון טרוריסטים נעצרו בתוך אירן ומחוצה לה". גם בעניין זה הוא לא הרחיב.

מי מחסל את מדעני הגרעין האירנים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully