וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרבות בסוריה מתפשטים לחלב: "זו מלחמה אמיתית"

ניר יהב

22.7.2012 / 12:06

הלחימה בעיר הגדולה בסוריה נכנסה ליומה השלישי. עדי ראייה מדווחים על נהירה של פליטים מאזורי הלחימה, המופגזים, לדבריהם, מהאוויר; עוד הישגים למורדים בחלקים הכורדיים

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בדמשק ובחלב נמשכו הבוקר קרבות עזים בין כוחות הביטחון לאנשי האופוזיציה. רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה כי טנקים של צבא סוריה מכתרים את שכונת ברזה בצפון דמשק. עדי ראייה אמרו כי מדובר בכלי שריון של דיוויזיה 4 של משמר הרפובליקה, כוח העלית של הצבא הסורי. במקביל, בשכונה מתנהלים עימותים קשים בין הצבא לזרוע המזוינת של המורדים – "הצבא הסורי החופשי". במקביל דווח על ירי מסוקים לעבר שכונת רוכן א-דין. לפי הדיווחים, בשל הירי הכבד מהמסוקים הסורים, נסוגו חיילי הצבא הסורי החופשי משכונת אל-מזה בבירה הסורית.

בחלב, העיר הגדולה בסוריה, חילופי האש מתנהלים זה שלושה ימים, והיום הגיעו לפאתי מטה המודיעין הסורי בעיר. דווח גם על עימותים בשכונות סייף א-דולה, ג'מיליה, ומרידיאן. עדי ראיה דיווחו על קולות נפץ עזים באזור המערבי של העיר, ועל נהירה של תושבים מאזורי הלחימה אל מחוץ לעיר.

אחמד חג'אזי, אחד ממפקדי "הצבא הסורי החופשי", אמר כי "ברחובות חלב מתנהלת מלחמה אמיתית". בשיחה עם העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט", העיד חג'אזי כי כוחות הביטחון משתמשים בכל סוגי הנשק – מפגזים ועד ירי ממסוקים – כדי להילחם במורדים. "הם מנסים להשיב את השליטה בשכונת סלאח א-דין, הנשלטת על ידי 'הצבא הסורי החופשי'", אמר.

הקרב על הנשק הכימי: המורדים מקימים "מערך מיוחד"

לחימה באיתראב, פרבר מערבי של חלב

בימים האחרונים הצליחו הכורדים בסוריה להשתלט על ארבע ערים כורדיות, ושואפים לכונן בהן משטר אוטונומי יחד עם הכורדים המתגוררים בעירק ובטורקיה. גורם כורדי אישר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי הכורדים בסוריה השתלטו על העיר הכורדית דירכי הנמצאת במחוז א-חסכה, וכי היא נכנעה לידיהם ללא לחימה. אתמול דיווחה רשת אל-ערביה כי הכורדים הצליחו להשתלט על שלוש ערים כורדיות נוספות: כובאני, עפרין ועאמודא.

אתמול הודיעו המורדים כי הצליחו להשתלט על מעברי גבול נוספים עם עירק. לדברי הגורם הכורדי ששוחח עם "א-שרק אל-אווסט", המורדים ימשיכו לנסות לשחרר ערים ואזורים נוספים, עד שישחררו את כל מחוז א-חסכה ויכריזו על אוטונומיה כורדית במקום.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
כלי רכב צבאיים עולים באש באירבין, פרבר מזרחי של דמשק. 22 ביולי 2012. רויטרס
משאית של הצבא הסורי עולה באש, הבוקר באירבין, פרבר מזרחי של דמשק/רויטרס

אחמד רמדאן - בכיר באופוזיציה הסורית - טען הבוקר כי נשיא סוריה, בשאר אסד, יהיה מוכן לעזוב את השלטון. בשיחה עם העיתון "אל-חיאת", טען רמדאן כי אסד ביקש "מאחת המדינות התומכות בו" לתווך בנושא, והודיע לנציגיה כי הוא מוכן לעזוב את סוריה בתמורה למתן ערבויות לביטחונו ולביטחון משפחתו.

ואולם, כמה מומחים מטילים ספק בשמועות שנפוצו בשבוע שעבר, לפיהן הנשיא אסד בוחן להקים במערב המדינה "אוטונומיה עלאווית", מעין תכנית מגירה לימים שאחרי הדחתו. אחד הדיווחים טען כי אסד מתכוון להימלט ללטקיה או לטרטוס, וגורמי אופוזיציה אף דיווחו כי מטוסו של אסד המריא מדמשק לכיוון מערב.

פרופ' ג'ושוע לנדיס, ראש המכון ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת אוקלוהומה, מנה ביומן-הרשת שלו כמה סיבות לפיהן אין ממש בדיווחים. לנדיס, מומחה בעל שם לענייני סוריה, אומר כי אסד לא עשה דבר כדי להניח תשתית ראויה להקמת "מדינה עלוואית", וכי בשטח המיועד לה - לכאורה - אין אפשרות לקיים יישות עצמאית, משום שאין שם תשתיות המאפשרות אותה.

המורדים הכריזו: המטרה - ראשו של אסד

חייל טורקי במעבר הגבול ליד באב אל-הווא בגבול עם טורקיה. 21 ביולי 2012. רויטרס
בינתיים, זרם הפליטים נמשך. מעבר הגבול בבאב אל-הווא, ליד אידליב/רויטרס

גם בחיזבאללה מגיבים היום ללחימה בסוריה. בתגובה לחששות שעלו במערב לאחרונה מזליגת מאגרי הנשק הכימי של סוריה לידי חיזבאללה, שיגרו הבוקר גורמים המקורבים לארגון מסר מרגיע, ואמרו כי מדובר בדיווחים שקריים. בשיחה עם העיתון הכוויתי "א-ראי", אמרו אותם גורמים כי הדיווחים בנושא הם בבחינת "בלוני ניסוי תקשורתיים", שמטרתם לקדם תעמולה נגד הארגון. לדבריהם, "לחיזבאללה אין שום כוונה להשיג נשק כימי, ולסוריה אין כל כוונה להעביר נשק כזה לחיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully