וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען הכסף הגדול בהיסטוריה חולץ מספינה שקועה

רויטרס

22.7.2012 / 9:45

חברת המתמחה באיתור הצליחה לשלות 1,203 מטילי כסף מבטנה של הספינה גיירסופה, שהוטבעה בטורפדו גרמני במלחמת העולם. שווי האוצר - 38 מיליון דולר, והחברה תשמור 80% ממנו

אוצר עתיק בשווי מיליוני דולרים התגלה בלב ים - ספטמבר 2011/צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

חברה אמריקנית המתמחה באיתור תת-ימי הודיעה כי חילצה 48 טונות של כסף מספינה שקועה, שהוטבעה במלחמת העולם השנייה. בהודעת החברה שפורסמה בסוף השבוע נאמר כי אנשיה ינסו לחלץ עוד מטען מהאוצר הטבוע.

חברת החילוץ, "אודיסי מארין", הודיעה כי מצאה 1,203 מטילי כסף, והעלתה אותם לפני הים. שווים נאמד כיום ב-38 מיליון דולרים. הספינה, SS גיירסופה, הוטבעה בטורדפו על ידי צוללת גרמנית בשנת 1941, ומעריכים ששקעה כמה מאות קילומטרים ממערב לאירלנד.

מטילי כסף שאותרו בשרידי הספינה SS גיירסופה באוקיינוס האטלנטי. יולי, 2012. AP
מטילי כסף שאותרו בשרידי הספינה SS גיירסופה באוקיינוס האטלנטי. יולי, 2012/AP

גרג סטם, מנכ"ל חברת "אודיסי מארין" שמושבה בפלורידה, אמר כי הספינה נמצאת בעומק של כארבעה קילומטרים וחצי מתחת לפני הים. החברה החלה לחפש אחר הספינה לפני שנה, ובחודש ספטמבר האחרון הודיעה כי איתרה את מיקומה. בהודעת החברה נאמר כי לא אותרו גופות בבטן הספינה. החברה מחפשת בימים אלה גם אחר הספינה SS מנטולה, שככל הנראה מכילה מטען יקר ערך, אך קטן בהרבה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

המטען הועבר לכספות עד מכירתו

המטען שבבטן הספינה גיירסופה נחשב לשלל הכסף הגדול ביותר שאותר אי פעם. ממשלת בריטניה ביטחה את הספינה, והשתתפה במימון המבצע לחילוץ המטמון, ולכן איפשרה לחברה לשמור 80% מההכנסות שיתקבלו לידיה ממכירת המטען.

החברה שומרת על חשאיות מסוימת בקשר לממצאים, ולא פרסמה את מיקום הטביעה המדויק. היא הודיעה כי העבירה את המטען שחולץ עד כה לשמירה בכספות בבריטניה וטרם ידוע למי יימכר.

לפני חמש שנים, אותה חברה חילצה מטען ענק מספינה שטבעה מול חופי פורטוגל, והסתכסכה בתביעה מול ממשלת ספרד. בסוף המשפט הוכרע שהחברה תיאלץ להעביר לספרד את מטילי הכסף והזהב שאיתרה, בשווי מוערך של חצי מיליארד דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully