וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה חדה במספר המסתננים: אחדים חוצים בכל לילה

22.7.2012 / 11:03

נסתם החור בגדר? במערכת הביטחון מדווחים כי מאז תחילת החודש חצו 200 מסתננים את הגבול הדרומי, זאת לעומת ממוצע של 2,000 בחודש אשתקד. מועד השלמת הגדר - חודש אוקטובר

צילום: שי מכלוף, לע"מ; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

ירידה חדה במספר המסתננים ממצרים לישראל: במשרד הביטחון מדווחים כי אחרי שאלפים חצו את הגבול בכל חודש בשנים האחרונות, בלילות האחרונים הסתננו לישראל מסתננים בודדים בלבד. לשם השוואה, בשנת 2011 הסתננו בכל חודש בממוצע כ-2,000 בני אדם מהגבול הדרומי - כלומר כמעט 70 מסתננים בכל לילה. מתחילת חודש יולי חדרו לשטח מדינת ישראל 200 מסתננים, לעומת 900 בחודש יוני. בכירי משרד הביטחון טוענים כי קיים קשר ישיר בין התקדמות בניית גדר המערכת בגבול ישראל-מצרים לירידה הקיצונית במספר המסתננים, שקטעים רבים ממנה הפכו למבצעיים.

סמנכ"ל משרד הביטחון, תת-אלוף (במיל') בצלאל טרייבר, הודיע בימים האחרונים כי העבודות לבניית גדר המערכת בגבול מצרים חצו את קו ה-201 קילומטרים מתוך 227 בסך הכל. החברות הפעולות לבניית גדר המערכת והתשתיות הנלוות הכוללות מגדלי תצפית, פרישת מצלמות וקווי תקשורת ובניית צירי תנועה לאורך הגדר, החלו לעבוד במשך 24 שעות בתחומים שונים כדי להגביר את קצב הבנייה.

במשרד הביטחון מעריכים כי פרויקט בניית גדר המערכת בפיקודו של תת-אלוף ערן אופיר, יסתיים בחודש אוקטובר השנה. קטע הגדר סביב העיר אילת באורך של 15 קילומטרים מתקדם על פי תוכנית העבודה ואמור להסתיים ברבעון הראשון של שנת 2013. שלב פריצת הדרך המסובך בהרי אילת ופיצוץ המעברים המורכבים, הסתיים אך הוא עדיין מוגדר כאחד מהפרויקטים ההנדסיים המסובכים שידע משרד הביטחון מאז הקמתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully