וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב בהלם: למה "הג'וקר" פתח באש בהקרנת "באטמן"?

שוטרים סיפרו כי ג'יימס הולמס, מבצע הטבח בקולורדו, אמר כי פעל בהשראת דמות הנבל, אולם מכריו התקשו להאמין ש"החנון" עשה זאת. במאי הסרט נולאן: "מעשה ברברי"

ארצות הברית מתקשה להתאושש מההלם שפקד אותה בעקבות הטבח בהקרנת "עלייתו של האביר האפל", הסרט החדש בסדרת סרטי "באטמן", שהביא למותם של תריסר בני אדם – בהם ילד בן 12 - ולפציעת 58 אחרים, 11 מהם עדיין במצב קריטי. השאלה שמטרידה יותר מכל היא שאלת המניע: מה הוביל את ג'יימס הולמס בן ה-24, הסטודנט שנשר מלימודיו, לפצוח במסע ההרג בעיירה אורורה, המוגדר על ידי כלי התקשורת בארצות הברית כמקרה הטבח החמור ביותר בארצות הברית אי פעם מבחינת כמות נפגעי הירי?

צפו: רגעי האימה שאחרי הטבח

ראש משטרת ניו יורק, ריי קלי, אמר לכתבים כי הולמס אמר לאחר הטבח כי הוא "הג'וקר" - דמות הרשע המטורפת המככבת בסדרת הקומיקס. עוד נמסר כי הוא גם צבע את שיערו באדום. מייקל וולנר, פסיכיאטר משפטי שהתנסה בעבר במשפטים דומים, אמר לוושינגטון פוסט כי על פי רוב, העומדים מאחורי מעשים כאלו הם פרנואידים, המחליטים להרוג בשביל לזכות "בשם רע". לדבריו, "נקודת הסף של רוצח שכזה היא האמונה שהחרון הזועם שלו והרצון להרס חשובים יותר מחייו של אדם אחר".

ה"דיילי מייל" הציג תיאוריה משלו למניעיו של הולמס, לפיה ייתכן שהושפע מאחד מסיפורי הקומיקס הרבים של באטמן שהתפרסם לפני 25 שנה, ובו השתתפה דמות שפתחה באש בתוך אולם קולנוע. בסיפור, שכתב פרנק מילר - יוצר הקומיקס העומד גם מאחורי "עיר החטאים" ו-"300" - אדם בשם ארנולד קרימפ הורג שלושה בני אדם בקולנוע פורנוגרפי, לאחר האזנה חוזרת לשיר "Stairway to Heaven" של לד זפלין, משהגיע למסקנה שזו תפילה לשטן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"טבח מתוכנן בקפידה"

המשטרה סבורה כי מדובר ב"טבח מתוכנן בקפידה". לטענת החוקרים, הולמס הגיע למקום כשהוא חבוש אפוד מגן וקסדה, וכן חמוש היטב. לאחר שההקרנה התחילה הוא שחרר פצצת עשן - ואז התחיל לירות. להולמס עצמו אין כל עבר פלילי, למעט מספר עבירות תנועה, מה שאפשר לו לרכוש כלי נשק ללא כל בעיה. בינתיים המשטרה בוחנת כיצד לחדור לדירתו של הולמס, כאשר זו ממולכדת בחומרי נפץ רבים.

זירת הירי סמוך לעיר דנבר, בה צעיר פתח באש בבית קולנוע והרג 12 בני אדם. ארה"ב, 20 ביולי 2012. רויטרס
בית הקולנוע בו אירעה התקרית, אורורה, קולורדו/רויטרס

לעומת זאת, האנשים שסבבו את הולמס הופתעו מאוד לגלות כי הסטודנט השקט, שאמנם לא זכה להישגים בלימודיו אך גם לא הראה כל סימנים חריגים הוא מבצע הטבח הנורא. שכניו של משפחתו בסן דייגו סיפרו על "משפחה מקסימה". שכנו של הולמס באורורה, ג'קי מיטשל, סיפר לרשת ABC כי הוא ישב איתו לשתות רק לפני כמה ימים, מבלי שזה הראה כל סימן לזעם. "הוא נראה קצת חנון, אבל סתם דיברנו על פוטבול. אני אמנם קירח", אבל כל שיערותיי סמרו כשראיתי את התמונה שלו בדיווח בטלוויזיה", סיפר.

כריסטופר נולאן, במאי "עלייתו של האביר האפל", פרסם הצהרה בעקבות הטבח. "בשם השחקנים וצוות 'עלייתו של האביר האפל', הייתי רוצה להביע צער עמוק על הטרגדיה שפקדה את הקהילה המקומית כולה", נמסר בהודעת הבמאי, "אולם הקולנוע הוא ביתי, ועצם הרעיון שמישהו ינהג באלימות במקום התמים ומלא התקווה הזה באופן כה ברברי ובלתי נסבל הוא הרסני עבורי".

נמלטה מטבח בטורונטו - ונרצחה באורורה

המשטרה המקומית עדיין מתקשה לערוך חיפוש בדירתו של הולמס בפרבר אורורה בו בוצע הטבח. לדברי השוטרים, הבית מולכד על ידי החשוד "באופן מחוכם". מפקד משטרת אורורה, דן אווטס, סיפר כי המשטרה מנסה להחליט כיצד לנטרל את חומר הנפץ. "ייתכן שנהיה פה במשך שעות ספורות וייתכן שנהיה פה במשך ימים", ציין. המשטרה הצליחה להחדיר לדירה מצלמת וידיאו, שהועלתה לחלון הדירה בקומה השלישית של בניין מגורים על גבי מנוף. לדברי אווטס, "התמונות מטרידות למדי. ייתכן שנחכה פה זמן רב".

בינתיים, מתחילים להיחשף גם זהויות הקורבנות. אחת מהן היא ג'סיקה גאווי, מגישה צעירה בערוץ המקומי, שצפתה בסרט עם ידיד שנפצע אף הוא. גאווי עברה רק לאחרונה לקולורדו מטקסס. למרבה הזעזוע, גאווי ניצלה רק לפני חודש וחצי מאירוע דומה בטורונטו, אז פתח חמוש באש בקניון בעיר, הרג אדם אחד ופצע ארבעה נוספים. גאווי עצמה הייתה אז בזירת האירוע.

בכלל, היה בקולורדו מי שנזכר היום בטבח החמור והמפורסם הקודם שקרה במדינה, בפרבר אחר של דנבר: הטבח בתיכון קולומביין באפריל 1999 בו נהרגו 12 תלמידים ומורה אחד, ו-24 נפצעו. הטבח אירע רק 15 מיילים מאורורה.

לקריאה נוספת
אתמול: מתקפת ירי בהקרנת "באטמן" בדנבר, 12 נהרגו
החשוד בטבח בקולורדו: "סטודנט שנשר מלימודי רפואה"
הטבח בהקרנת "עלייתו של האביר האפל": הוליווד מתקשה לעכל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully