וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בטבח בקולורדו: "סטודנט שנשר מלימודי רפואה"

21.7.2012 / 0:01

המשטרה עדיין מנסה לחדור לדירתו של החשוד בטבח 12 בני אדם בהקרנת הסרט "באטמן", ג'יימס הולמס, בן 24: "הבית מולכד באופן מחוכם". אמו העריכה: "עצרתם את האדם הנכון".

האם הרוצח פעל כ"זאב בודד"? בעוד ארצות הברית נסערת מהטבח שאירע בעת הקרנת הסרט "באטמן - עלייתו של האביר האפל" בבית קולנוע סמוך לעיר דנבר שבקולורדו, בו נהרגו 12 בני אדם, נחשפים פרטים נוספים אודות הצעיר שנעצר בחשד למעשה – ג'יימס הולמס. מדיווחים של התקשורת בארה"ב, עולה כי הולמס, בן 24, היה סטודנט בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קולורדו, ונשר מלימודיו בחודש שעבר.

במקביל, מנסה המשטרה לערוך חיפוש בדירתו של הולמס בפרבר אורורה בו בוצע הטבח. לדברי השוטרים הבית מולכד על ידי החשוד "באופן מחוכם". מפקד משטרת אורורה, דן אווטס, סיפר כי המשטרה "מנסה להחליט כיצד לנטרל את חומר הנפץ. ייתכן שנהיה פה במשך שעות ספורות וייתכן שנהיה פה במשך ימים". המשטרה הצליחה להחדיר לדירה מצלמת וידיאו, שהועלתה לחלון הדירה בקומה השלישית של בניין מגורים על גבי מנוף. לדברי אווטס, "התמונות מטרידות למדי. ייתכן שנחכה פה זמן רב".

ביתו של ג'יימס הולמס, החשוד בירי בבית קולנוע וברצח 12 בני אדם. דנבר, קולורדו 20 ביולי 2012. רויטרס
מצלמה נישאת על גבי מנוף נשלחה לתעד את דירתו הממולכדת של הולמס באורורה/רויטרס

אמו של החשוד הולמס, כפי הנראה אישה המתגוררת בקליפורניה, הגיבה בסערת רגשות לבשורת מעצרו של בנה, בראיון טלפוני לרשת ABC. "תפסתם את האדם הנכון", אמרה האם, ככל הנראה בהתבסס על סימנים מקדימים למעשהו של הולמס, והוסיפה בדאגה: "אני חייבת לדבר עם המשטרה. עליי לטוס לקולורדו".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הגיב בזעוזע לתקרית בבית הקולנוע בקולורדו, וציין כי הוא מתכוון להשהות זמנית את קמפיין בחירתו לנשיאות ולהקדיש את היום להתרכזות בטרגדיה. "יהיו ימים אחרים לפוליטיקה. זה, לדעתי, יום לתפילה ולהתבוננות פנימית", אמר בצער. גם המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, הביע תנחומים בפני הקורבנות.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מגיב לירי בבית הקולנוע בדנבר, במהלך נאום בחירות בפלורידה. ארה"ב, 20 ביולי 2012. רויטרס
"יהיו ימים אחרים לפוליטיקה". אובמה נושא נאום בעקבות הטבח/רויטרס

12 בני אדם נורו למוות אתמול בשעות הצהריים (שעון ישראל) על ידי רעול פנים, על פי החשד ג'יימס הולמס, בבית קולנוע באורורה שליד דנבר, במהלך הקרנת חצות של הסרט "באטמן - עלייתו של האביר האפל". ראשית דווח על 14 הרוגים, אך לאחר מכן הודיעה המשטרה כי מניין ההרוגים נמוך יותר – 12 בני אדם. 59 בני אדם נפצעו במתקפה. הולמס נעצר במגרש החניה מאחורי בית הקולנוע, זמן קצר לאחר הירי. על פי החשד, הוא נשא על גופו שני אקדחים ורובה.

עדי ראייה סיפרו לרשת "פוקס ניוז" כי אדם לבוש באפוד מגן נכנס למקום כחצי שעה לאחר שהחל הסרט, הניף את הנשק ופתח בירי, בעוד הנוכחים בורחים מהמקום. לפי הדיווחים, הוא גם השליך גז מדמיע באולם. עוד עולה, כי בין הנפגעים גם ילדים ולפי אחד הדיווחים החשוד ירה בתינוק מטווח קצר. משרד ההגנה האמריקאי מסר כי בין הנפגעים בטבח ישנם גם ככל הנראה אנשי צבא אמריקאים, אך לא ברור אם הם בין ההרוגים.
(עדכון ראשון: 19:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully