וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים בבורגס מסתגרים במלון: "נהרסו התוכניות"

קובי דוד

19.7.2012 / 4:12

צעירים ישראלים רבים שביקשו לבלות את חופשת הקיץ ביעד הפופולרי, טרם גיוסם לצה"ל, נאלצו לשנות את התוכניות בעקבות הפיגוע: "קיבלנו מבול של טלפונים מבוהלים מהארץ"

צילום: הטלוויזיה הבולגרית, רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ'

בשנים האחרונות הפכה בורגס ליעד תיירותי פופולרי בקרב הישראלים. למעלה מ-200 אלף ישראלים טסים בחודשי הקיץ על מנת לבלות באתרי הנופש במקום, רבים מהם צעירים העומדים בפני גיוס לצה"ל. מאז אירעה מתקפת הטרור בשדה התעופה "ספרבו", שגבתה את חייהם של לפחות שבעה בני אדם, מסתגרים מרבית הצעירים הישראלים, שתכננו את חופשת הקיץ במשך זמן רב, במלונות וחוששים לצאת החוצה.

הפיגוע בבולגריה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

פיגוע בבוגרס בולגריה, יולי 2012. AP
למעלה מ-200 אלף ישראלים טסים לבורגס בחודשי הקיץ/AP

"בסך הכל רצינו ליהנות קצת ולבלות", סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות עומר קליין, שהוא וחבריו ממזכרת בתיה נחתו ביום שלישי בבורגס. "בסביבות השעה 17:30 התחלנו לקבל מבול של טלפונים מבוהלים מהארץ", הוא משחזר. "מהקו השני שמענו את ההורים שלנו דואגים ומספרים לנו על פיגוע טרור נוראי שהתרחש בבורגס. אין ספק שנלחצנו ולא באמת ידענו מה לעשות".

קליין וחבריו, שבחודשים הקרובים יעטו את מדי צה"ל, התמקמו עם הגעתם לבורגס במלון דירות באתר הנופש "סאני ביץ'". עם זאת, לאחר היוודע דבר הפיגוע, החליטו עשרות הישראלים השוהים במלון הדירות להתקבץ יחד בחדרים ולא להתפזר. "לא ניתנו לנו שום הוראות מיוחדות מטעם המלון", הוא מספר. "אנחנו מסתגרים בחדרים ולא מודעים למה שקורה, אך ורק דרך ההורים שלנו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
זירת הפיגוע בשדה התעופה בורגס, בולגריה. 18 ביולי 2012. רויטרס
"נלחצנו ולא ידענו מה לעשות"/רויטרס

בין שלל הטלפונים המודאגים שמגיעים אליהם מהארץ, הם גם מוצאים זמן לשבת ולהכיר את שאר הישראלים שהגיעו עמם לנפוש בבורגס. "כולנו מלוכדים ויושבים יחד, לפחות זה מנחם אותנו". סיפר צעיר נוסף, נתנאל פישביין. " לצערי, לא תהיה לנו ברירה. נאלץ לקצר את החופשה שהייתה אמורה להסתיים רק בסוף שבוע הבא. כל כך רצינו לבלות יחד לפני הגיוס. אבל פיגוע הטרור הרס לנו את כל התוכניות. אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר, ואם נוכל להמשיך בחופשה שלנו כרגיל".

אתמול בשעות אחר הצהריים נשמע פיצוץ בכמה אוטובוסים שהסיעו תיירים ישראלים סמוך לשדה התעופה "ספרבו" בבורגס. כלי תקשורת מקומיים דיווחו על לפחות שבעה הרוגים, בהם חמישה ישראלים, נהג ומדריכה מקומיים. ממגן דוד אדום נמסר כי בסך הכל נפצעו באירוע כ-40 בני אדם, מתוכם 33 ישראלים. ככל הידוע, ארבעה מהפצועים נפגעו באורח קשה-אנוש, ושלושה מהם הוטסו לבית החולים בסופיה לקבלת טיפול רפואי מתקדם.

משלחת חירום של מד"א נחתה הלילה בבורגס על מנת לסייע בטיפול בפצועים הישראלים בפיגוע. כוחות מד"א קיבלו סקירה ראשונית של מצב ואופי הנפגעים והם צפויים להגיע לבית החולים בבורגס על מנת לטפל בנפגעים ולהעריך מי מהם יוכל לשוב ארצה בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully